8 zázračných cvikov: Pomôžu vám na inkontinenciu, ak ich budete cvičiť denne

8 zázračných cvikov: Pomôžu vám na inkontinenciu, ak ich budete cvičiť denne

1. Pri prvom cviku si ľahnite na brucho. Ruky pokrčte v lakťoch, dlane si oprite o čelo a prsty na nohách o podložku. Nohy mierne dvihnite nad podložku, zatnite sedacie svaly aj svalstvo konečníka, pošvy a chvíľu vydržte. Potom svaly povoľte a kolená položte na podložku.

2. Ľahnite si na chrbát, nohy majte natiahnuté a ruky si dajte pozdĺž tela. Kolená, stehná a zadok tlačte do podložky. Zároveň stiahnite svalstvo brucha, konečníka a pošvy močovej rúry. Chvíľu vydržte a svalstvo povoľte.

3. Pri ďalšom cviku ostaňte na chrbte, no nohy pokrčte v kolenách. Chodidlá majte položené na podložke. Zároveň stiahnite svaly brucha, konečníka a pošvy močovej rúry. Chvíľu vydržte a svalstvo znova povoľte.

4. Ostaňte na chrbte s nohami pokrčenými v kolenách. Chodidlá majte položené na podložke. Nadvihnite panvu a v tejto polohe stiahnite svalstvo brucha, konečníka i pošvy močovej rúry. Chvíľu vydržte a svalstvo povoľte.

5. Opäť je potrebná poloha na chrbte. Nohy majte natiahnuté, ruky smerujú pozdĺž tela. Tentoraz budete napínať svalstvo konečníka, a to v troch fázach. Slabšie, potom silnejšie, nakoniec najsilnejšie. Chvíľu vydržte a svalstvo povoľte.

6. Pri tomto cviku budete znovu dvíhať panvu, preto naďalej ostaňte na chrbte, no nohy pokrčte v kolenách. Chodidlá majte položené na podložke. Nadvihnite panvu a zadok, v tejto polohe stiahnite svalstvo brucha, konečníka, pošvy a močovej rúry. Panvou pohybujte nahor a nadol, aspoň trikrát za sebou. Potom svaly opäť povoľte.

7. Ďalší cvik si znova vyžaduje polohu na chrbte. Ruky držte pri tele. Nohy mierne rozkročte a nadvihnite. Stiahnite svalstvo brucha, konečníka, pošvy močovej rúry, nohy nechajte nadvihnuté a krúžte nimi v smere hodinových ručičiek. Povoľte a nohy položte na podložku.

8. Kľaknite si na kolená a dlaňami sa oprite o podložku. Chrbát vytiahnite do oblúka, bradu pritiahnite k hrudníku. Napnite svaly brucha, pošvy, konečníka, močovej rúry a chvíľu vydržte. Potom chrbát prehnite, hlavu zakloňte a svalstvo uvoľnite.

Autor: Adriana Kováčová
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Intímne zdravie"

Poradňa