Aj surová zelenina vám môže chutiť: Tipy, ako ju ochutiť

Aj surová zelenina vám môže chutiť: Tipy, ako ju ochutiť

Surová zelenina ponúka vlákninu, antioxidanty a mnoho vitamínov a minerálov. Mnoho ľudí ale neuvarená zelenina trochu odpudzuje a majú pocit, že si pri jej chrúmaní ničia zuby. Surová zelenina je najzdravšia a môže byť aj veľmi chutná. Stačí ju len kreatívne pripraviť.

Je skvelá ako náhrada za vysoko kalorické jedlo, chudobné na živiny ako sú čipsy alebo sladkosti. Ľudia, ktorí jedia pravidelne bohaté množstvo ovocia a zeleniny ako súčasť zdravej stravy, si znižujú riziko chronických ochorení, ako je mozgová mŕtvica, rakovina, diabetes 2. typu a srdcových ochorení, až o 50%!

Šaláty
Šaláty sú prirodzená a najčastejšia úprava surovej zeleniny. No nie je to len obyčajne nakrájaná zelenina. Urobte si svoje šaláty príťažlivejšie so zameraním na farebný výber zeleniny, so špenátom a rukolou. Na rozdiel od ľadového šalátu, dodávajú chuť a obsahujú významné antioxidanty, ktoré pomáhajú bojovať proti pôsobeniu voľných radikálov v tele.

Jedzte špenát v zeleninovom šaláte so sušenými brusnicami, plátkami surovej cibule a nivou. Skúste rukolu s nastrúhanou karotkou na kocky nakrájané jablko s orechmi. Pridajte avokádo a čiernu fazuľu. Šaláty nemusia vždy obsahovať listovú zeleninu. Použite papriky, vlašské orechy a citrusovú zálievku. Pridajte tvrdý syr, arašidy a nejaký exotický dressing, plátok surovej cukety, olivový olej a bazalkou. Na záver šalát okrášlite poriadnym plátkom grilovaného kurčaťa.

Skúste aj čakanku, zelenú cibuľu alebo fenikel. Z cícera si vyrobte jednoduchý hummus, alebo stavte na tuniakový dip. Namiesto zemiakových čipsov ponorte do masy plátky syra. Experimentujte aj s ančovičkami, cesnakom a surovou cuketou.

Miesto chleba
Namiesto toho, aby ste do tela tlačili nevýživný biely chleba, skúste si vyrobiť orechové maslo, ktoré natriete na zelerové plátky, ktoré majú podobnú chuť ako hranolky. Ak máte doma veľa červenej papriky, urobte si pikantnú paradajkovo-paprikovú zmes. Surová zelenina ponúka vlákninu, antioxidanty a mnoho vitamínov a minerálov.

Autor: maj
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa