Ak chcete, aby vám beh prospel, dodržujte tieto zásady!

Ak chcete, aby vám beh prospel, dodržujte tieto zásady!

Začínajte pomaly. Ideálna dĺžka tréningu je na začiatok 20 až 25 minút. Nevládzete ani to? Nevzdávajte sa, len ho trochu obmeňte.

Plynulý beh nahraďte mixom behu a chôdze: 3 minúty klusajte, 2 minúty choďte, opäť 3 minúty bežte a zas sa 2 minúty prejdite. Takto svoje svaly, pľúca i srdce pomaly a prirodzene pripravíte na neskoršie vyššie dávky záťaže a pritom si neublížite.

Zatočila sa mi hlava
Pri pomalom pokluse by sa vám to nemalo stať, ale ak ste prepálili tempo a nesprávne dýchate, môžu vás skutočne chytiť závraty. Nedostatok kyslíka v mozgu sa okamžite doplní, ak spomalíte tempo alebo prejdete do chôdze.

Pichá ma v boku
Toto je najčastejší problém ľudí s nadváhou alebo tých, ktorí si ani pred behom neodoprú dobroty. Ak sa dá, pred tréningom aspoň dve-tri hodiny nič nejedzte.

Hlavne bezpečne
Ak viete, že na hmyz pôsobíte ako magnet, nasaďte si preventívne vitamíny skupiny B, ráno zjedzte hrianku s cesnakom alebo si uvarte niečo s bazalkou, cibuľou, cesnakom, tymianom… Prevoňajú pleť, pot a krv odorom, ktorý včely a komáre zaručene odpudí. Nezabúdajte, že hmyz sa orientuje hlavne čuchom.

Ak zacíti vôňu ovocia, kvetov či sladkých tónov, zaradí vás do kategórie OBED a ťažko sa ho zbavíte. Riskantné sú nielen parfumy, voňavé dezodoranty či antiperspiranty, ale aj aromatizované pleťové mlieka, krémy, kondicionéry či oblečenie vypraté v prenikavo voňavom pracom prášku či aviváži. Bez repelentu to v prírode v lete jednoducho nejde. Ak nemôžete syntetický z obchodu, vyrobte si vlastný, čisto prírodný.

Ako na to?
Hrsť rozmarínu nasypte do vriacej vody, odstavte a nechajte vychladnúť. Pridajte lyžicu vínneho octu, prelejte do rozprašovača na kvety a použite na odhalené časti pokožky, prípadne aspoň na obuv a šatstvo.

Autor: maj
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa