Ako pomáha dychové cvičenie proti kŕčom?

Ako pomáha dychové cvičenie proti kŕčom?

Menštruačné kŕče sú častým príznakom menštruácie. Tento príznak zvyčajne začína deň pred menštruáciou alebo hneď na jej začiatku. Ak pociťujete extrémnu bolesť, tomuto stavu hovoríme dysmenorea.

Správne dýchajte
Menštruačné kŕče nám sťahujú svaly maternice. Existuje však séria dychových cvičení, známych ako pránájáma, ktorá môže ženám pomôcť pri liečbe týchto nepríjemných bolestí. Hlboký dych môže pomôcť upokojiť telo, keď máte akékoľvek kŕče. Začnite s niekoľkými cyklami normálneho dýchania, potom pridajte hlbší nádych nosom a výdych ústami. Postupujte pomalým tempom. Opakujte hlboký nádych a výdych znovu aspoň trikrát.

Pránájáma reguluje krvný tlak, ktorý nám môže pomôcť zabrániť kŕčom. Snažte sa vždy vydychovať do prázdnych pľúc. Tento druh dýchacích cvičení by mal telu priniesť pokoj a uvoľnenie. Dýchacie cvičenia môžete robiť v sede alebo v ľahu. Keď ležíte, podložte si hrudník a hlavu vankúšmi kvôli hĺbke dychu. Uistite sa, že je hlava umiestnená o niečo vyššie ako hruď.

Aj zázvor môže pomôcť
Zázvor sa javí ako účinná pomoc na zmiernenie zápalu a bolesti, aj preto môže pomôcť zmierniť bolesti spojené s menštruačnými kŕčmi. Zázvor sa tiež používa pri žalúdočnej nevoľnosti, čo sú príznaky, ktoré niekedy sprevádzajú menštruáciu. Odporúča sa užívať zázvor dva až trikrát denne, keď vás postihnú bolestivé menštruačné kŕče.

Urobte si šálku čaju
Pripravte si zázvorový čaj z koreňa zázvoru, ktorý môžete nájsť vo väčšine supermarketov. Narežte si kúsky koreňa, odrežte kožu a nastrúhajte vnútro alebo nakrájajte na kocky. Pridajte zázvor do vody, priveďte ju k varu v malom hrnci a poduste pár minút. Môžete tiež zakúpiť balený sušený zázvor v čajových vrecúčkach a postupujte pri jeho príprave podľa návodu na obale.

Autor: maj
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Intímne zdravie"

Poradňa