Vyrovnať sa s rozvodom alebo rozchodom môžete aj sama. Pomôcť vám môže šport, čokoláda, priatelia, nakupovanie (retail terapia) alebo vyhodenie všetkých predmetov, ktoré vám vášho ex pripomínajú.

Vedecky podložené
Existujú však aj vedecky otestované spôsoby, ktoré vám pomôžu emocionálnu bolesť po rozchode zmierniť a na milovaného človeka postupne zabudnúť. Počúvanie smutných piesní, alkoholické opojenie či trúchlenie niekde v kúte totiž nie vždy bolesť zo straty vyriešia. Keď sa partneri rozchádzajú, nastáva šok podobný tomu, ktorý vyvolávajú nehody a úrazy. Aktivujú sa tisícky neurónových obvodov, ktoré sa venujú prednostne tejto udalosti. Vo vedeckom časopise Journal of Experimental Psychology preto zverejnili štúdiu, ktorá hovorí o stratégiách, ktoré vám pomôžu opäť sa postaviť na nohy.

s
Zdroj: Shutterstock

Stop snívaniu
Aj keď váš ex bol mužom vášho života, snažte sa aspoň na čas zabudnúť na všetko dobré, čo ste s ním zažili, a radšej myslite na jeho negatívne stránky. Spomeňte si na jeho otravné zlozvyky, ktoré vám liezli na nervy, urobte si ich zoznam a aspoň raz denne si na ne spomeňte. Táto stratégia vám na čas pomôže „odľúbiť“ sa a možno aj zabudnúť.

Rozptýľte sa
Žiada si to nové zážitky a veľa smiechu. Aj keď sa vám to môže zdať nemožné, veď všetko, čo ste mali rada, ste robili s bývalým partnerom, určite nájdete koníček, ktorý vás rozptýli. Podľa neurovedkyne Sandry Langeslagovej však takáto forma liečby zlomeného srdca pomáha len na chvíľu. Tvrdí, že láska trvá dlhšie ako hnev, radosť či iné emócie. Výsledkom je, že zabudnúť na milovaného partnera, ktorý sa s vami rozišiel (alebo zomrel), si vyžaduje čas.