RADÍ: psychológ a tréner komunikácie Aleš BEDNAŘÍK

1. Nič sa nedá robiť
Ak realita nenapĺňa vaše očakávania, vyvoláva to frustráciu. „Jeden z dôvodov nervozity je, že odmietame akceptovať situáciu. Pokúsme sa preto hľadať riešenia, hoci v čase izolácie obmedzené - čo môžeme robiť, aj mimo ľudí. Druhá verzia je akceptovať realitu - sme naozaj v nezvyčajnej situácii, ktorú sme predtým nezažili. Ak sa čo i len trochu dá, užime si ju. Raz budeme na ňu možno spomínať už len s láskou a humorom,“ dúfa odborník na komunikáciu.

2. Rozdelenie času
Ideálne je rozdeliť si čas na prácu a na deti, ak je to možné, tak na striedačku s partnerom. „Dohodnúť sa so susedmi na varovaní detí je tá menej bezpečná verzia. Potrebujeme sa naučiť tráviť sto percent času s deťmi tak, ako to bolo normálne počas celých ľudských dejín. Ak vieme, že je to iba dočasné, dá sa k tomu pristupovať trpezlivejšie. Aj zamestnávatelia by mali akceptovať, že je doma celá rodina,“ zamýšľa sa psychológ.

3. Deti za to nemôžu
K súčasnej téme sa dajú deťom pustiť namiesto televízneho spravodajstva pekné vysvetľujúce videá. „Dá sa s nimi aj jednoducho porozprávať o tom, čo sa deje a prečo musíme byť doma. Väčší problém s karanténou dnes však majú rodičia ako deti,“ hovorí Aleš Bednařík.