Ako často ste si už pripadali ako v Kocúrkove? Kaderníčka vás otrasne ostrihala, lekárka predpísala mastičku namiesto tabletiek alebo ste za celý deň telefonovania nič nevybavili...

Kým sa začnete rozčuľovať, rozmyslite si, či nie je chyba aj vo vás. Možno ste si len nepremysleli, čo vlastne chcete. Nikdy nevychádzajte z toho, že druhá strana má na stole sklenú vešteckú guľu, z ktorej vyčíta vaše želania. Naučte sa vyjadrovať stručne, jasne a slušne. V telefóne rovnako ako v ambulancii u lekára či v kaderníckom salóne. Nie je to nič zložité, len musíte dodržiavať zopár zásad. Viete aké?

Haló, kto tam!
Mnoho behačiek po úradoch by ste si mohli ušetriť po telefóne. Lenže kým sa dovoláte, zabudnete aj na polovicu vecí, ktoré ste chceli povedať.  „Myslite na to, že vo väčšine firiem a v úradoch už dnes fungujú takzvané call centrá a záznamníky. Telefóny dvíhajú telefonisti, ktorí vás len prepoja ďalej,“ upozorňuje Bratislavčanka Zuzana s dlhoročnou praxou na zákazníkom oddelení. Vysvetľuje, že je úplne zbytočné, aby ste jej začali siahodlho vysvetľovať, čo máte na srdci.

Stačí jednou vetou. Krik ani nadávky vás ďalej nedostanú. Ani keby ako chcela, nemôže vám pomôcť inak, iba vám vysvetliť, ako funguje napríklad reklamácia a prepojiť vás na príslušné oddelenie. „No už pri prvom kontakte môžete získať niekoľko dôležitých informácií. Napríklad ktoré oddelenie alebo pracovník má na starosti váš problém, akú má priamu linku, prípadne aké sú úradné hodiny,“ odporúča telefonistka.

s
Zdroj: Shutterstock

Báječné Rady

  • K telefónu si vždy zoberte zápisník a pero.
  • Poznačte si v bodoch, čo potrebujete vybaviť a pripravte si potrebné dokumenty – faktúry, upomienky, vyúčtovania a podobne, heslá k účtom či osobné údaje.
  • Zápisník vám poslúži aj na zapísanie mena zodpovednej osoby, telefónneho čísla a podobne.