1. Nezhody pre nič
Spýtajte sa: V čom je vlastne príčina?

Vrhať laso na každodenné maličkosti môže byť normálne, ale je dôležité najskôr zhodnotiť, čo vlastne rozhorčenie vyvolalo. Stres, únava a hlad často rozdúchajú iskru rozohnenej konverzácie. Určite napomeniete partnera za neupratanú kúpeľňu inak po spoločensky strávenom večeri a inak po vyčerpávajúcom dni v práci. Aj kritika sa dá vyjadriť citlivo a nielen zdôrazňujúc vinu, nedbanlivosť a nezodpovednosť toho druhého.

2. Opakujúce sa konflikty
Spýtajte sa: Prečo sa nič nemení?

Ak sa vaše sváry pravidelne opakujú, skutočným problémom môže byť nedostatok rešpektu. Či už ide o špinavú dlážku alebo o pričasté večery mimo domu, ak partneri upozorňujú na opakujúci sa problém, no aj tak sa nič nemení, vytvárajú medzi sebou nekonečnú reťaz sťažností a hromadia toxickú atmosféru, ktorá môže vzťah zadusiť. Ak neustále ignorujete potreby partnera, ktoré sú možno na pohľad banálne, vyvolávate v ňom pocit neúcty. A ten už taký banálny nie je.

d
Zdroj: Shutterstock

3. Psychosomatické hádky
Spýtajte sa: Pociťujete hnev až fyzicky?

Telesné vedľajšie účinky hádky sú vcelku bežné. Buďte ostražitá pri reakciách svojho tela, najmä ak sa hádka zintenzívni. Môže mať priamy dosah na váš krvný tlak a nepriamy aj na srdce. Vedci z Kalifornskej univerzity v Berkeley zistili, že páry, ktoré sa zúrivo hádajú, majú vyššie riziko vzniku srdcovo-cievnych chorôb. Ak svoje argumenty prerušíte emocionálnou pauzou na upokojenie, keď takmer nič nehovoríte a vyhýbate sa očnému kontaktu, znížite pravdepodobnosť stuhnutého krku, blokácie chrbta či celkového svalového napätia.