Baklažán vs cuketa: Ktorá zelenina má niečo navyše pre zdravie?

Baklažán vs cuketa: Ktorá zelenina má niečo navyše pre zdravie?

Kalórie a vláknina
Oba druhy zeleniny majú minimálnu energetickú a vysokú nutričnú hodnotu. Zatiaľ čo cuketa má v 100 g iba 72 kJ a 1 g vlákniny, baklažán o niečo viac — 100 kJ a až 3,4 g vlákniny. S cuketou síce ušetríte kalórie, ale zjete 3,5-krát menej vlákniny. Toto kolo teda dopadlo nerozhodne.

Draslík
Dostatočný príjem draslíka je dôležitý pre celkovú rovnováhu organizmu. Pomáha regulovať množstvo telesných tekutín a udržiavať optimálny krvný tlak. Zdravý dospelý človek by mal denne prijať okolo 4 700 mg draslíka. Cuketa obsahuje v 100 g 261 mg draslíka, baklažán 230 mg, čo je malý rozdiel. Bod získavajú oba druhy zeleniny.

Kyselina listová
Nedostatok tohto vitamínu (B9 ) v tehotenstve zvyšuje riziko vývojových chýb u dieťaťa, u detí sa prejavuje spomaleným rastom, u dospelých zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Odporúčané množstvo pre dospelých je 400 mikrogramov denne. Dvestogramová porcia cukety obsahuje 48 mikrogramov kyseliny listovej, rovnaké množstvo baklažánu 44 mikrogramov.

Top víťaz
Baklažán i cuketa sú skvelé druhy zeleniny na  diétne pokrmy. Oba prispievajú k dobrému zdraviu, preto najlepšie urobíte, keď ich budete striedať. Ak ich výnimočné vlastnosti nezničíte tukom a udržíte na uzde denný energetický príjem, zaručene.

Autor: Jana Brožíková
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa