Bylinková kúra: Dajte zbohom zlej nálade a chorému telu

Bylinková kúra: Dajte zbohom zlej nálade a chorému telu

Stres je neodmysliteľnou súčasťou nášho života. Pomáha nám udržať si elán, vitalitu, stimuluje aktivitu a tvorivosť. Keď sa ocitneme v stresovej situácii, naše telo začne produkovať adrenalín – hormón, ktorý nás podnecuje zaútočiť alebo utiecť. Nie vždy môžeme takto v živote reagovať, často musíme potláčať návaly adrenalínu a to vyvoláva u nás negatívne stresové reakcie.

Ak sa táto reakcia vyskytuje často, poškodzuje to naše zdravie a zvyšuje riziko ochorenia. Vedeli ste, že niektoré potraviny a bylinky dokážu v priebehu pár minút zlepšiť náladu a dostať telo opäť do formy? Uvoľňujú totiž v tele účinné látky, ktoré pozitívne ovplyvňujú stav mysle. Položte svoju depresiu na lopatky a dajte jej jednoznačné zbohom. Ako? Tým, že sa doslova prejete dobrej nálady! Bylinky svojimi upokojujúcimi účinkami môžu výrazne pôsobiť na našu psychickú pohodu. Antidepresívny čaj si môžete pripraviť zo zmesi medovky lekárskej a ľubovníka bodkovaného.

Zvykne sa do jedál pridávať bazalka, ktorá rovnako zlepšuje náladu. Povzbudzujúci a regeneračný účinok má rozmarínový čaj. Na posilnenie imunity sa odporúča štyrikrát denne dve 200 mg kapsuly echinacey. Potravinové doplnky by mali byť viac zamerané na zvýšený príjem vitamínu C, vitamínu E, zinku a horčíka. Na prekrvenie mozgu je najefektívnejším prostriedkom ginko, zároveň je prostriedkom proti starnutiu a na zlepšenie pamäti.

Podobnú funkciu plní aj šalvia a rozmarín, ktoré by mohli nahradiť pitie kávy. Bylinky nie sú všeliekom, môžu však zmenšiť naše symptómy a zlepšiť schopnosť zvládnuť aj ťažšie stresy. Celý deň nie ste vo svojej koži a bez príčiny sa navážate do svojich kolegov? Pomocnú ruku v boji proti vnútornej nervozite vám podá zinok, ktorý navodí pocit vyrovnanosti a pokoja. So stresom sa dokážu znamenito popasovať aj banány a paradajky, ktoré obsahujú draslík.

Zabijak stresu číslo jedna pri prudkých výkyvoch nálad je magnézium. Tento „antistresový liek“ obsahuje napríklad celozrnný chlieb, struková a listová zelenina a sušené ovocie. Rýchlu dávku magnézia vám poskytne aj dlaň plná slnečnicových jadierok, ktorá pokryje až polovicu vašej dennej potreby.

Ste vypätá, podráždená a v noci sa nepokojne prehadzujete v posteli. V takomto prípade potrebuje vaše telo poriadnu dávku uhľohydrátov. Obsahujú ich napríklad zemiaky, ryža, cestoviny, celozrnný chlieb, či med. Uhľohydráty uvoľňujú v mozgu serotonín, látku, ktorá ukľudňuje a zmierňuje psychické vypätie.

Autor: bb
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa