Čerstvé vločky alebo tepelne upravené: Ktoré si skôr pýta žalúdok?

Čerstvé vločky alebo tepelne upravené: Ktoré si skôr pýta žalúdok?

Horúca miska ovsenej kaše sa zdá byť ideálne raňajkové menu. Ako však vločky konzumovať? Niekto preferuje čerstvé vločky a užíva si orechovú chuť ovsa. Tepelne neupravené ovsené vločky nie sú nebezpečné. Poskytujú rovnaké zdravotné výhody ako varené.

Varené či nevarené, ovos má stále rovnako vysokú nutričnú hodnotu. Miska vločiek obsahuje 300 kalórií na 100 gramovú porciu. Prináša do tela monštruózne veľa vlákniny, až 10 g a 20 g bielkovín. Ovos je tiež dobrým zdrojom zdravých tukov pre srdce. Pokiaľ ide o vitamíny, tiež ich je vo vločkách požehnane.

Aj minerálnych látok, vrátane vápnika, železa, horčíka, fosforu, draslíka aj mangánu. Rozpustná vláknina v ovse pomáha eliminovať cholesterol a znižuje krvný tlak. Nerozpustná vláknina pomáha udržiavať zdravý tráviaci trakt. Minerály vo vločkách regulujú hladinu cukru v krvi a môžu chrániť telo pred rakovinou.

Tepelne neupravené ovsené vločky majú tendenciu byť trochu nepohodlné a nežuvateľné. Zvyčajne zmäknú počas varenia. Ich jemnejšiu textúru dosiahnete tým, že ich pripravíte niekoľko hodín vopred. Zmiešajte jednu šálku ovsených vločiek s dvoma pohármi studenej alebo vlažnej vody.

Nechajte zmes „sedieť“ po dobu najmenej dvoch hodín, alebo cez noc. Surové ovsené vločky vo všeobecnosti nie sú také sladké ako varené, pretože teplo mení škrob na cukor. Môžete si osladiť tepelne neupravené vločky medom, hnedým cukrom alebo čerstvým ovocím.

Ďalšie vločkové nápady

Pre rýchle občerstvenie, zmiešame vločky s jogurtom a čerstvým ovocím. Vločky sa hodia aj do šalátov, zamiešajte ich do polievky, alebo do zmesi so zemiakmi, s cestovinami alebo do tuniakového šalátu. Skombinujte ich so škoricovým cukrom a trochou masla a vytvorte si chutné a výživné muffiny.

Autor: maj
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa