Cestou na dovolenku: Uľavte uboleným údom

Cestou na dovolenku: Uľavte uboleným údom

Čaká vás dlhá cesta autom, autobusom či lietadlom? Vždy keď môžete, si precvičte telo. Inak budete ľutovať…

Pre šoférky
Volant si nastavte tak, aby ste mali ruky čo v najpohodlnejšej polohe. Horná hrana opierky má byť zarovno hlavou alebo nad temenom.

Nemôžete z auta vystúpiť?
+ Krúžte hlavou na obe strany. Ak máte v aute dostatok miesta, rukami hlavu postupne tlačte dopredu, dozadu a do strán.
+Ak vás bolí zo sedenia zadok, ale nemôžete sa postaviť, napínajte ho a uvoľňujte.
+ Boľavému chrbtu pomôže rovný sed „na sviecu“ a otáčanie trupu do strán.  
+ Stŕpnutým nohám uľaví krúženie v členkoch. Ak to nepomôže, doprajte si krátku prechádzku.

Autobusom a lietadlom
Ak cestujete autobusom, využite každú prestávku a prechádzajte sa. V lietadle sa prejdite aspoň cestou na toaletu. Počas nej si pretiahnite stuhnuté údy. Uľavíte im a zabránite opuchom z dlhého sedenia.

Náš tip: Ak sa vám ujde sedadlo pri chodbičke, aspoň si budete môcť natiahnuť nohy.

Tipy na cviky priamo v sedadle

1. Na chrbát: Uvoľnite plecia a chyťte sa sedadla pred sebou. Vytiahnite hrudník a s výdychom zaguľaťte chrbát. Opakujte 10-krát.

2. Na nohy a ruky: Krúžte rukami v zápästiach a nohami v členkoch. Potrepte nimi. Zatnite ruku v päsť a vydržte niekoľko sekúnd. Ak vám to priestor dovolí, zdvihnite nohy do vzduchu a robte nimi malé kruhy.
Naša rada: Počas cesty nikdy neseďte s prekríženými nohami, blokovali by ste prúdenie krvi.

3. Na krčnú chrbticu: Vystrite chrbát a plecia tlačte dozadu. Hlavou krúžte sprava doľava a späť. Pomáha aj pomalé krúženie celou hlavou.

4. Na plecia: Dlaň pravej ruky položte na ľavé plece. Ľavou rukou zatlačte do lakťa. Uvoľníte si svaly okolo plecového kĺbu aj medzi lopatkami. Strany po 5 opakovaniach vymeňte.

Autor: mam
Foto: Shutterstock.com

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa