Cviky na inkontinenciu: Zabráňte úniku moču

Cviky na inkontinenciu: Zabráňte úniku moču

Prežívate klimaktérium? Možno trpíte nespavosťou, návalmi tepla, horším sústredením, dokonca aj nežiaducim únikom moču.

Prečo vám uniká moč?
1. Lebo močový mechúr vekom stráca pružnosť, svaly panvového dna sa oslabujú a vy musíte chodiť častejšie na toaletu. V kombinácii s oslabeným svalstvom panvového dna môže dochádzať k spontánnemu úniku moču.
2. Lebo priberáte. Akákoľvek nadváha môže oslabovať svaly panvového dna. Kvapka vám ujde už pri menšej fyzickej námahe, keď zakašlete alebo si kýchnete.  
3. Lebo málo pijete. Predstava, že čím menej tekutín vypijete, tým skôr sa vyhnete nechcenému úniku moču, je mylná. Naopak, nedostatok tekutín spôsobuje, že moč je koncentrovanejší a jeho kontrola o to náročnejšia.

Čo pomôže
Vyskúšajte Kegelove cviky. Fungujú ako prevencia, no pár minút cvičenia denne môže pomôcť zmierniť alebo úplne odstrániť spontánny únik moču aj počas menopauzy. Ideálne je, ak ich budete cvičiť každý deň. Každé z cvičení opakujte 5- až 10-krát. Počas nich vás nesmie precvičovaná oblasť bolieť ani cvičenie príliš unavovať.  

CVIK 1
Ľahnite si na chrbát a nohy pokrčte v bedrovom a kolennom kĺbe na šírku panvy. Ruky položte voľne k telu. Pri nádychu majte svaly panvového dna  uvoľnené, pri výdychu ich maximálne sťahujte tak, ako by ste chceli zastaviť močenie. Napnutie držte 5 až 10 sekúnd.  

CVIK 2
Ľahnite si na brucho, ruky si položte pod čelo. Nohy držte vystreté. Pri nádychu uvoľnite svaly panvového dna, pri výdychu ich maximálne stiahnite a vydržte 5 až 10 sekúnd. Asi 10 sekúnd relaxujte. Počas cvičenia držte brušné a sedacie svaly uvoľnené.

CVIK 3
Ľahnite si na chrbát, nohy vystrite na šírku panvy a ruky položte vedľa tela. Pri nádychu svaly panvového dna uvoľnite a počas výdychu ich maximálne stiahnite. Vydržte 5 až 10 sekúnd.
V rovnakej polohe napínajte svaly panvového dna rýchlo v sekundových intervaloch (stiahnuť - povoliť). Opakujte 5- až 10-krát.

CVIK 4
Kľaknite si na kolená a opierajte sa o ruky. Pri nádychu majte svaly panvového dna uvoľnené, počas výdychu ich maximálne sťahujte, zároveň dvíhajte ruku a opačnú nohu do dĺžky.

Autor: mam
Foto: Shutterstock.com

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Intímne zdravie"

Poradňa