Dekorujte potraviny iba makom: Tu je dôvod prečo!

Dekorujte potraviny iba makom: Tu je dôvod prečo!

Aký máte vzťah k maku? Patrí medzi vaše obľúbené dekorácie na koláčikoch?

Tieto drobné čierne semienka majú nielen jemnú chuť, ktorá im umožňuje byť vítaným prírastkom rôznych pokrmov, sú tiež plné živín. Začleňte viac maku do svojho jedálnička a zvýšite váš príjem vlákniny a minerálov.

Vláknina
Mak sa môže pochváliť 3,4 g vlákniny na 2 lyžičky, čo je 14 percent odporúčanej dennej dávky pre ženy a 9 percent pre mužov. Vláknina nám pomáha udržiavať pocit plnosti, zabraňuje zápche, ale tiež znižuje hladinu cholesterolu v krvi. Podporuje dlhodobé zdravie, znižuje možnosť vzniku diabetu 2. typu.

Vápnik a meď

Mak tiež slúžiť ako dobrý zdroj vápnika a medi, dvoch základných minerálov. Dve lyžice maku poskytujú cca 250 mg vápnika a 290 mikrogramov medi. Vápnik je známy pre jeho dôležitú úlohu, ktorou je udržiavať zdravie našich kostí, pomáha tiež srdcu a správnemu fungovaniu nervového systému. Meď udržuje silné spojivové tkanivá, posilňuje kosti a chráni DNA pred poškodením.

Fosfor a mangán
Fosfor spolu s vápnikom tvoria súčasť kostného tkaniva, zatiaľ čo mangán je kolagén. Bielkovina, ktorá chráni kosti pred poškodením. Konzumácia minimálne dvoch porcií maku zvyšuje príjem fosforu o 150 mg, čo je 20 percent vášho odporúčaného denného príjmu a poskytuje 65 percent dennej potreby mangánu.

Vzhľadom k svojej veľkosti, nie je ťažké konzumovať mať len rozmiešaný s medom ako nátierku, alebo ho prisypať do vašich obľúbených raňajkových cereálií. Je chutný ako ozdoba pečiva a hodí sa do každej zdravej zálievky.

Autor: bb
Foto: Profimedia

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa