Fit aj po 40-ke? Pri ktorých cvikoch si však môžete viac ublížiť, ako pomôcť?

Fit aj po 40-ke? Pri ktorých cvikoch si však môžete viac ublížiť, ako pomôcť?

Kardiocvičenie
Pri kardio- alebo aeróbnom cvičení sa poriadne zadýchate. Ide o behanie, bicyklovanie, posilňovanie, aerobik, ale aj niektoré práce v záhrade. Ak to však po štyridsiatke s kardiocvičením preženiete, vaše telo začne produkovať stresový hormón kortizol. Ten zvyšuje riziko ukladania tuku na bruchu a urýchľuje proces starnutia.

Namiesto nárazového tréningu alebo intenzívneho kardiocvičenia si radšej doprajte cvičenie každý deň. A miernejšie. Stačí, ak sa denne budete hýbať 20 minút. Dôležité je, aby ste mali zrýchlený dych a srdcovú frekvenciu medzi 108 a 153 údermi za minútu.

Prílišné predklony
Pozor aj na predklony v stoji, pri ktorých sa dotknete prstami rúk prstov na nohách. Toto cvičenie môže spôsobiť tlak na spodnú časť chrbta. Ohýbanie môže aj poraniť krk, a ak máte problémy s tlakom, môže vám ho neúmerne zvýšiť.

Dvíhanie nôh v ľahu
Vypustite aj cvik, pri ktorom v ľahu na chrbte dvíhate vystreté nohy. Spôsobuje priveľké napätie v spodnej časti brucha. Vyskúšajte radšej jednoduchšiu, ale rovnako účinnú alternatívu: nohy nechajte ohnuté a pravidelne dvíhajte panvu.

S činkami
Po 40-ke zabudnite aj na drepy s činkou na pleciach. Cvik môže neprirodzene tlačiť na krčnú tepnu. Môže sa vám z toho nebezpečne zatočiť hlava, ale hrozí vám aj migréna či mdloby.  

Sed a ľah
Ak chcete predísť bolestiam chrbta, určite po štyridsiatke zabudnite na klasický sed - ľah. Toto cvičenie vám nielenže už tehličky na brušku nevypracuje, ale môžete si dochrámať chrbticu. Radšej stavte na kalanetické cvičenie. Pri nadváhe sa zrieknite niektorých silových športov, pri ktorých sa zaťažujú kĺby.

Namáhavý beh
Počas behu (ak ste ho doteraz nevyznávali) môžu trpieť vaše kĺby. V dôsledku hormonálnych zmien sa mení ich pevnosť. Iné je, ak behávate pravidelne už roky a vaše svaly a kĺby si na námahu zvykli. Ak máte viac ako 40 rokov, nezakláňajte príliš hlavu. Tento pohyb nerobí dobre krčnej chrbtici.

Autor: mam
Foto: Shutterstock.com

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa