Kel a naša krv: Vražedná kombinácia!

Kel a naša krv: Vražedná kombinácia!

Všetka zelenina, ktorú do tela dostanete v primeranom množstve je pre naše telo pomoc.

Špeciálne kapustová zelenina, kam patrí brokolica, karfiol, kapusta aj kel. Listnatá zelenina je bohatým zdrojom vitamínov A, K a C, vlákniny, karotenoidov a flavonoidov. Nemusíte ju však vždy iba variť, alebo inak tepelne upravovať. Kel je chutný aj v surovej forme. Dôležité je, aby ste odstránili v strede jeho tvrdú stonku.

Lepšie je raw
Kel je k dispozícii v surovej forme ako v lete, tak aj na jeseň. Čerstvý kel môže mať rôznu farebnosť. Môže sa pohybovať od fialovej až po tmavo zelenú a červenú. Mladé rastliny môžu byť vhodnejšie pre surovú spotrebu, listy majú jemnejšiu príchuť.

Príprava
Kelové listy môžete žuť na desiatu alebo ich použiť ako základ na šalát. Hoďte na tenké plátky kalerábu kocky jablka, sušené brusnice a kel. Sladké ingrediencie sú dobrým náprotivkom horkosti surového kelu. Môžete si tiež pripraviť jednoduchý kapustový šalát s jemne nakrájaným kelom, mrkvou, jablkami a nízkotučným jogurtom.

Kel a krv
Kel má ohromné množstvo živín, pre niektorých je však nebezpečný. Vysoké množstvo vitamínu K v keli je problematické pre ľudí, ktorí užívajú lieky na riedenie krvi. Ak užívate podobné lieky, poraďte so svojím lekárom predtým, ako začnete variť s kelom.

Autor: maj
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa