Levanduľa na večeru? Začnite jesť pravidelne kvety, TOTO je dôvod!

Levanduľa na večeru? Začnite jesť pravidelne kvety, TOTO je dôvod!

Levanduľa je voňavý kvietok, ale tiež zdravá rastlina. Môžete ju použiť na dochutenie pečiva a do ďalších receptov. Avšak pre niektorých je jej silná aróma neznesiteľná, takže jej pridávajte striedmo. Existuje mnoho výhod konzumácie levandule.

Kalórie a tuk

100 g porcie levandule predstavuje 50 kalórií a asi 1 g tuku. Tuk v nej je zanedbateľný, maximálny odporúčaný príjem tohto makronutrientu je 44 až 78 g za deň.

Vitamín A
Porcia levandule vám poskytne 287 IU vitamínu A, ktorého potrebujeme denne 5000 IU. Vitamín A v tejto kvetine je vynikajúci pre zdravie vašich očí. Tento vitamín pomáha predchádzať šedému zákalu a makulárnej degenerácie súvisiacej s vekom, rovnako ako šeroslepote, suchým očiam a očným infekciám. Udržuje pokožku a sliznicu zdravú.

Vápnik
Levanduľa obsahuje 215 mg vápnika na 100 g porciu. Vápnik v levandule zvyšuje pevnosť kostí, zmierňuje symptómy spojené s predmenštruačným syndrómom.

Železo
Jesť levanduľu zvyšuje príjem železa. Jedna porcia má 2 mg železa. Železo pomáha hemoglobínu a myoglobínu v krvi. Bez dostatočného množstva železa vo vašej strave sa u vás môže rozvinúť anémia, ktorá spôsobuje únavu a ľahostajnosť

Jesť levanduľu nemá zatiaľ žiadne známe interferencie s liekmi. No nejedzte ju, ak trpíte úzkosťou alebo bolesťami a užívate veľmi silné lieky na depresiu (uvoľňuje totiž látku, ktorá zvyšuje účinok liekov na liečbu centrálneho nervového systému).

Autor: maj
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa