Máte problém s orgazmom? Tu je zopár dôvodov, pre ktoré neprichádza

Máte problém s orgazmom? Tu je zopár dôvodov, pre ktoré neprichádza

Potichu sa trápite nad tým, že nedokážete dosiahnuť orgazmus? Hanbíte sa to priznať, preto ho radšej predstierate? Je najvyšší čas postaviť sa problému čelom, striasť zo seba hanbu a odhaliť príčinu. Ponúkame vám zopár dôvodov, pre ktoré orgazmus neprichádza...

Prístup ženy k sexu
Za problémom dosiahnuť orgazmus často stojí kombinácia prísnej, hlavne náboženskej výchovy, neznalosti reakcií vlastného tela a negatívneho intímneho zážitku. Blokom v prežívaní sexu ako uvoľňujúcej aktivity je prudérna výchova a podsúvanie informácií, že sex je špinavý, hriešny a nemá viesť k potešeniu. Ak sa k tomu pridá nejaký negatívny zážitok, nečudo, že vzťah k sexu sprevádza strach a niekedy aj odpor.

Prehnaná hanba
Ženy, ktoré nikdy nezažili orgazmus, sa za to hanbia a boja sa o tom s kýmkoľvek hovoriť. Často aj pred priateľkami predstierajú, že orgazmus si vedia poriadne užiť a hrajú rolu dokonalých mileniek. O to ťažšie v sebe spracúvajú, že realita je iná. V prvom rade si musíte uvedomiť, že nemať orgazmus nie je absolútne žiadna hanba a keď to priznáte, dáte si šancu pocítiť a prežiť niečo, na čo máte právo a o čo sa vlastne sama uberáte.

Lebo masturbácia je pre vás tabu
Najjednoduchším spôsobom ako poznať reakcie vlastného tela je masturbácia. Kým o mužskej masturbácii sa hovorí otvorene, ženská akoby ani neexistovala. Mnohé ženy onániu vnímajú ako záležitosť rýdzo pánsku, preto ani nevedia, ako na ňu. Pokiaľ ste doteraz nemali orgazmus, nechoďte na to silou mocou cez sex.

Doprajte si ho najprv prostredníctvom masturbácie. Pozrite si alebo prečítajte všetko o dráždení klitorisu, ktorý pri orgazme zohráva dôležitú úlohu. Nehanbite sa sama pred sebou, uvoľnite sa a vnímajte pocity, ktoré nastúpia počas samotnej masturbácie. Práve tie vám napovedia, čo vás stimuluje a čo nie.  

Strach a úzkosť z výkonu
Ak sa o niečo snažíme až príliš a vyvíjame na seba tlak, aby sme to zvládli, väčšinou sa nám to nepodarí. Niekedy sa ženy tak snažia dosiahnuť orgazmus, že im to jednoducho ich myseľ nedovolí. Čím viac nad tým potom žena rozmýšľa a vytýka si to, tým silnejšia úzkosť ju opantá a schopnosť dosiahnuť orgazmus sa absolútne zablokuje. Rovnako frustrujúco pôsobia na ženu otázky partnera, či mala orgazmus a aký bol. Čím viac sa muži pýtajú, tým väčší blok sa na strane žien vyvinie a aby mali pokoj, budú vyvrcholenie predstierať. To však riešením nie je.

Strach z bolesti
Výrazným faktorom, ktorý blokuje ženu v prežívaní orgazmu je bolestivý sex. Vtedy je viac ako pravdepodobné, že sa jej telo bude pred maximálnym vzrušením brániť. No túto situáciu nie je dôvod zamlčovať, hanbiť sa za ňu a čakať, že sama prejde. Správnym rozhodnutím je zistiť dôvod bolesti pri milovaní, či ide o nejaký zdravotný problém alebo psychický blok.

Strach zo straty sebakontroly
Mnohí ľudia musia mať v živote nad všetkým kontrolu, a preto sa nedokážu v niektorých situáciách uvoľniť. Obzvlášť to platí v situáciách, ktoré sa spájajú s relaxáciou, meditáciou a uvoľnením, nevynímajúc uvoľnenie počas intímnych chvíľ. Stále kontrolujú svoje reakcie či svoje správanie, bránia sa spontaneite.

Neradi nechávajú prúdiť veci spontánne a voľne, pretože sú presvedčení o tom, že človek má niesť zodpovednosť za každú svoju reakciu. Kým si žena nedovolí uvoľniť sa a nenechá vo svojom tele prúdiť pocity spontánne, potom bude pre ňu veľmi ťažké prepracovať sa k vyvrcholeniu.

Vysoké podpätky
Znie to neuveriteľne, ale dlhodobé nosenie podpätkov má negatívne následky nielen na chrbticu, ale aj na bedrové svaly a nervy, ktoré sa napájajú na svaly panvového dna. Tým môže dôjsť k vysielaniu zlých impulzov a následnému blokovaniu vyvrcholenia.

Každodenné dlhé sedenie

To, že presedíte celý deň pri počítači má síce pozitívne účinky na vášho nadriadeného, ale nie na vaše panvové dno. Celodenné sedenie mu totiž skracuje svaly, čo môžete cítiť až ako bolesť. A práve skrátenie svalov panvového dna má na váš sexuálny život veľmi negatívny vplyv. Preto je dôležité, aby ste sa v pravidelných intervaloch postavili, prešli, precvičili a ponaťahovali.

Autor: Radomír
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Intímne zdravie"

Poradňa