1. kolo
Jeden z najdôležitejších vitamínov a zároveň silný antioxidant, ktorý je nevyhnutný na udržanie dobrého zdravia. Kyselina askorbová je pre ľudský organizmus nenahra­diteľná, pretože bez nej by nefungovali telesné orgány ani imunitný systém. Ľudské telo si vitamín C nedokáže vyrobiť, preto ho treba pravidelne dopĺňať, odporúčaná dávka je najmenej 60 mg denne. Medzi najlepšie zdroje céčka patrí čerstvé ovocie a zelenina. V 100 g černíc sa nachádza 21 mg vitamínu C, v rovnakom množstve čučoriedok 9,7 mg. Bod pre černice.
Stav – 1 : 0

Černice
Zdroj: Laura Witteková
Černice

2. kolo
Stopový prvok, ktorý chráni pred vysokým cholesterolom, hypertenziou, artério­sklerózou, anémiou aj pred duševnými chorobami. Spolu s vitamínom K, draslíkom a horčíkom pomáha udržiavať zdravé kosti a zuby. Zároveň účinkuje ako prírodné sedatívum, odbúrava stres a posilňuje srdce. V tele sa neukladá do zásoby a zo stravy sa vstrebáva len malé množstvo, preto treba dbať na jeho dostatočný príjem - 2 až 3 mg denne. Zo 100 g černíc získate 0,65 mg mangánu, zo 100 mg čučoriedok 0,34 mg. Bod patrí černiciam.
Stav – 2 : 0

3. kolo
Antioxidačná sila sa meria podľa schopnosti potravín pohlcovať voľné kyslíkové radikály (ORAC). Nameraná antioxidačná sila divorastúcich černíc a čučoriedok je omnoho vyššia v porov­naní so šľachtenými druhmi, ktoré si vypestujete alebo kúpite na trhu či v obchode. Dostatočnú ochranu pred škodlivým účinkom voľných radikálov poskytne 3- až 5-tisíc jednotiek denne. Antioxidačná sila pestovaných čerstvých černíc je 5 905 mik- romolov TE/100 g, pestovaných čerstvých čučoriedok 4 669 mikromolov TE/100 g. Bod pre černice.
Stav – 3 : 0