1. kolo: Pyridoxín
Vitamín B6 je pre organizmus nesmierne dôležitý, pretože podporuje činnosť srdcovo-cievneho systému aj celkovú imunitu. Pomáha pri tvorbe červených krviniek, prispieva k regulácii hormonálnej činnosti a je nevy- hnutný pre správnu činnosť nervovej sústavy. Pyridoxín je jeden z najvýznamnejších vitamínov v metabolizme bielkovín. Okrem toho zmierňuje únavu a vyčerpanie a pozitívne ovplyvňuje psychiku. V 100 g cesnaku sa nachádza 1,24 mg pyridoxínu, čo takmer zodpovedá dennej potrebe, v 100 g zázvoru iba 0,16 mg. Bod pre cesnak.
Stav – 1 : 0

Zdravý zázvor
Zdroj: profimedia.sk

2. kolo: Vápnik
Hoci až 99 percent zásob tohto minerálu je uložených v kostiach a zuboch, ktoré spevňuje, organizmus ho potrebuje aj na udržanie sily a pohyb svalov. Vápnik poskytuje podporu nervom pri prenášaní signálov medzi mozgom a ostatnými časťami tela, pomáha pri uvoľňovaní a zužovaní ciev, čím podporuje prúdenie krvi, uvoľňuje hormóny a enzýmy potrebné pri rôznych telesných funkciách. Na absorpciu a využitie vápnika je potrebný vitamín D. V 100 g cesnaku sa nachá- dza 181 mg vápnika, v rovnakom množstve zázvoru 16 mg. Opäť boduje cesnak.
Stav – 2 : 0

Cesnakové a zázvorové dobroty v galérii. 

3. kolo: Zinok 
Tento esenciálny stopový prvok zabezpečuje správnu funkciu imunitného systému. Zvyšuje aj produkciu obranných T-buniek (typ bielych krviniek), ktoré pomáhajú v boji s vírusmi a baktériami. Okrem toho stimuluje aktivitu asi 100 enzýmov, ovplyvňuje produkciu sérotonínu, zlepšuje hojenie rán, podporuje zdravý spánok. Optimálna hladina zinku je zásadná pre zdravú pleť, vlasy a nechty. Jeho nedostatočný príjem zvyšuje riziko infekcií. V 100 g cesnaku sa nachádza 1,16 mg zinku, v 100 g zázvoru 0,34 mg. Ďalší bod pre cesnak.
Stav – 3 : 0