1. Mrkva

Získate z nej ideálny mix vitamínov A, B, C a E, vápnika, draslíka, železa a horčíka. Najcennejší je pigment betakarotén, ktorý pokožke dodá zdravú farbu a má aj ochrannú funkciu. Chrúmaním surovej mrkvy však z neho využijete iba 5 %, z varenej až 60 %. Betakarotén je rozpustný v tuku, preto pridajte kvapku oleja.

Pestujte mrkvu na vyvýšených záhonoch – hrobčekoch.
Zdroj: pinterest

2. Rajčiny

Extra vysoký obsah antioxidantu lykopénu spolu s ďalšími antioxidantmi, ako je betakarotén a vitamíny E a C, pôsobí na pokožku ako balzam a dodáva jej hebkosť. Tepelnou úpravou rajčín množstvo lykopénu niekoľkonásobne stúpne, takže omáčky, kečupy a pasterizované šťavy ho obsahujú viac ako čerstvé plody.

3. Cvikla

Červená repa patrí medzi najbohatšie zdroje kremíka, známeho ako minerál krásy. Pomáha udržiavať mladistvý vzhľad pokožky a spomaľuje jej starnutie. Nachádza sa v nej aj veľa kyseliny listovej, ktorá zlepšuje okysličovanie buniek a podporuje obnovu tkanív.

4. Olivy

Rastlinné tuky sú potrebné na stavbu kožných buniek a na vstrebávanie a využitie vitamínov rozpustných v tukoch. Olivy pleť krásne vyhladia a vyživia. Obsahujú vyváženú zmes vitamínov, minerálov, esenciálnych mastných kyselín, vlákniny a antioxidantov, ako sú polyfenoly a flavonoidy, ktoré majú protizápalové účinky.

Príčinou nezdravej farby môže byť aj nedostatok zinku, železa a selénu.
Zdroj: shutterstock
Príčinou nezdravej farby môže byť aj nedostatok zinku, železa a selénu.

5. Uhorka

Podporí hydratáciu pleti zvnútra. Pokožku zvlhčuje a čistí, zmierňuje opuchy a odvádza škodlivé látky. Okrem vody uhorka obsahuje aj špeciálny kokteil vitamínu C, draslíka, železa, horčíka a kremíka, ktorý pleti dodá výživu.

Surové chrumkanie
Zdroj: shutterstock
Surové chrumkanie

6. Brokolica

Hlúbovitá zelenina sľubuje pevnú a sviežu pokožku. Okrem betakaroténu obsahuje vitamíny B a C, kyselinu listovú, vápnik, zinok a vlákninu. Je bohatá na izokyanáty – látky, ktoré v kombinácii so selénom chránia pokožku pred nádorovými ochoreniami.