1. kolo
Zrelé ovocie je sladké a plné cukru. Obsahuje prevažne fruktózu, teda ovocný cukor, ktorý má nízky glykemický index, na druhej strane však priveľa fruktózy zhoršuje hladinu krvných tukov. Ak radšej siahnete po menej sladkých druhoch ovocia, mali by ste vedieť, že marhule majú energetickú hodnotu 202 kJ/ 100 g a 11,12 g sacharidov, broskyne o niečo menej –164 kJ/100 g a 9,54 g cukru, pretože obsahujú viac vody a sú šťavnatejšie ako marhule. Bod pre broskyne.
Stav – 0 : 1

Broskyne
Zdroj: Shutterstock
Broskyne

 2. kolo 
Oranžové druhy ovocia sú výborný zdroj betakaroténu, z ktorého si telo vyrába vitamín A. Tento rastlinný pigment je dôležitý najmä v lete, pretože zlepšuje odolnosť pokožky proti slnečnému žiareniu a spomaľuje jej starnutie. Pomáha rýchlejšie dosiahnuť vytúžený bronz, pokožka si dlhšie udrží peknú farbu a zmenšuje sa riziko vytvárania pigmentových fľakov. V 100 g marhúľ je 194 mikro- gramov betakaroténu, v 100 g broskýň 162 mikrogramov. Bod pre marhule.
Stav – 1 :  1

Marhule
Zdroj: Shutterstock, profimedia.sk
Marhule

3. kolo 
Marhule a broskyne obsahujú aj ďalšie antioxidanty, ako je luteín, zeaxantín a krypto- xantín, ktoré sa významne podieľajú na ochrane zraku, napríklad spomaľujú dege-neráciu makuly v dôsledku starnutia a zlepšujú videnie za šera. Celková antioxidačná sila ovocia a zeleniny sa meria na základe ich schopnosti pohlcovať voľné kyslíkové radikály (ORAC). Antioxidačná sila marhúľ je 1 115 mikromolov TE/100 g, broskýň 1 814 mikromolov TE/100 g. Bod pre broskyne.
Stav – 1 : 2