Zašifrovaná komunikácia
Ak sa rozhodnete platiť za produkty alebo služby na internete, teda poskytnutím platobných údajov, ubezpečte sa, že internetový obchodník používa na odosielanie údajov šifrovanú komunikáciu. Bezpečná webová stránka sa začína v tvare https:// a nešifrovaná v tvare http://. Nezabudnite si overiť aj bezpečnostný certifikát obchodníka v URL lište kliknutím na ikonu visiaceho zámku. URL adresu zadávajte vždy ručne, nekopírujte ju. Vyhnete sa podvodným stránkam, ktoré sa vydávajú za oficiálne.  

URL adresu zadávajte vždy ručne, nekopírujte ju.
Zdroj: Shutterstock
URL adresu zadávajte vždy ručne, nekopírujte ju.

Zlodej útočí
Napriek všetkému sa vám stalo, že vám haker nabúral účet a peniaze vám z neho nekontrolovateľne miznú? „Ak máte podozrenie, že sa z vášho účtu realizovali transakcie, ktoré ste neurobili, okamžite to oznámte svojej banke a transakcie reklamujte. Platí to aj pri zneužití platobnej karty. Čím skôr ju dajte banke zablokovať alebo okamžite zmeňte limit na výber peňazí na nulu,“ radí Sylvia Ďatelinková. Urobíte to prostredníctvom internetbankingu.

Neustála kontrola
Ako však postupovať, ak na nabúranie účtu prídete neskoro, lebo si pravidelne nekontrolujete pohyby na účte ani nemáte SMS notifikáciu? „Práve preto, aby ste mali svoj účet vždy pod kontrolou, je vhodné nastaviť si SMS alebo e-mailovú notifikáciu. Takto budete informovaná o každej platbe kartou či pohybe na účte,“ zdôrazňuje odborníčka. Alebo si aspoň pravidelne prostredníctvom internetbankingu kontrolujte pohyby na účte. Ak sa vám zdá, že z účtu odišli peniaze a pritom ste nič nekupovali, oznámte to banke.