1. kolo: Vitamín A
Tento vitamín rozpustný v tuku funguje ako silný antioxidant. Posilňuje imunitný systém, stará sa o zdravie očí, slizníc, pokožky, kostí, zubov, zúčastňuje sa na krvotvorbe. Je nevyhnutný na tvorbu zrakového pigmentu, ktorý umožňuje videnie za šera. Dlhodobý nedostatok oslabuje imunitu. Jeho zdrojom sú rastlinné farbivá, napríklad betakarotén. V 100 g sliviek je 345 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A a 190 mikro- gramov betakaroténu, v 100 g nektáriniek 332 IU vitamínu A a 150 mikrogramov betakaroténu. Bod pre slivky.
Stav – 1 : 0

Slivky
Zdroj: SHUTTERSTOCK
Slivky

2. kolo: Vitamín C
Ďalší vitamín rozpustný v tuku, ktorý je zodpovedný za optimálnu zrážavosť krvi, zlepšuje hojenie rán a jaziev, podporuje správnu činnosť pečene, obmedzuje tvorbu vrások a vyrovnáva farebné nerovnosti pokožky. U žien v menopauze pomáha spomaliť úbytok kostnej hmoty. Nedostatok sa prejavuje poruchami zrážavosti krvi, odvápňovaním kostí a cievnymi problémami. Odporúčaná denná dávka pre ženy je 90 mikrogramov. V 100 g sliviek sa nachádza 6,4 mikrogramu vitamínu K, v 100 g nektáriniek 2,2 mikrogramu. Opäť bodujú slivky.
Stav – 2 : 0

3. kolo: Vláknina 
Táto nestráviteľná a pritom veľmi dôležitá zložka potravy sa stará o dobré trávenie, odvádza z tela škodlivé látky a chráni sliznicu čriev, to znamená, že je prevenciou rakoviny hrubého čreva. Vláknina pomáha udržiavať optimálnu hmotnosť a znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Ovocie a zelenina s vysokým podielom vlákniny výborne zasýti a nerozkolíše hladinu krvného cukru. Ženy by denne mali prijať v strave 25 g vlákniny, muži 30 g. Zo 100 g sliviek získate 1,4 g vlákniny, z rovnakého množstva nektáriniek 1,7 g. Bod patrí nektárinkám.
Stav – 2 : 1