Klamanie očí
Reč je o takzvaných „baťovských cenách“. Pozná ich každý a aj napriek tomu sa nimi dá oklamať. Ide tu totiž o to, že oko si na cenovke najprv všimne prvú číslicu zľava a tá ho zaujme. Pre kupujúceho je totiž lákavejšia cenovka s číslicou 49,90 € ako keby mal kúpiť výrobok, ktorý stojí rovných 50 €.
Pomalá hudba
Vnímate počas nakupovania hudbu, ktorá hrá naprieč celým obchodným domom? Ak obchodník „stavil“ na pomalú hudbu, urobil to zámerne. Lebo práve pomalé tóny zdržia zákazníkov v obchode. Ak totiž počujete veselú a rezkú muziku, podvedome k nej prispôsobíte aj svoju chôdzu a nákup aj výber produktov zvládnete oveľa rýchlejšie. A v zhone samozrejme prehliadnete veľa obchodných „ťahákov“, ktoré by ste si za iných okolností vložili do košíka.