Môžete jesť opečený chlieb pri diéte?

Môžete jesť opečený chlieb pri diéte?

Ľudia čelia veľmi mylným predstavám o sacharidoch a ich začlenení do jedálnička. Či už sa rozhodnete ísť na nízkosacharidovú diétu, rozhodne by ste sacharidy nemali úplne vypustiť. Treba však vedieť, aké sú ich zdravé hodnoty. S tým súvisí aj konzumácia hrianok.

Zdravé možnosti
Väčšina diét má niekoľko faktorov spoločných. Zdravá strava by mala ale vychádzať z každej skupiny potravín. Odporúča sa jesť aspoň raz denne aj celozrnné potraviny bohaté na uhľohydráty. Pri príprave hrianok preto použite celozrnné pečivo namiesto bieleho.

Veľkosť porcie
Ak budete jesť toast ako súčasť svojho diétneho plánu, dávajte pozor, aby ste ho nejedli príliš veľa. Stačí vám jeden plátok. Zvážte sledovanie ďalších zdrojov obilia aj cez rôzne fitness aplikácie. Aj celozrnný toast môže zabrániť úbytku na hmotnosti, ak ho konzumujete nadbytočne.

Hustota energie
Celozrnné výrobky majú vysoký obsah vlákniny, čo spôsobuje, že jedlo sa v tele pomalšie trávi. Keď budete jesť potraviny bohaté na vlákninu, zostanete dlhšie plní. Tento výber vám pomôže schudnúť, pretože budete nakoniec konzumovať menej kalórií po celý deň.

Pretože celozrnné produkty sú zdravá energia, môžete ich začleniť do jedálnička v hociktorú hodinu. Zjedzte si celozrnný toast na raňajky, naštartujte váš metabolizmus, pomôže vám to k pocitu sýtosti už od rána. Pšeničný toast môže byť aj ľahké občerstvenie medzi jedlami.

Autor: bb
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa