Môžete zinfarktovať z obyčajného pečiva? Tu je dôkaz!

Môžete zinfarktovať z obyčajného pečiva? Tu je dôkaz!

Ľudia s nadváhou, ktorí sa rozhodli schudnúť, zmenšiť príjem sacharidov a stravy bohatej na tuk, sú na dobrej ceste, ako si významne znížiť zápal v celom tele. Tým si hneď aj pomôžu znížiť riziká ochorenia srdca.

Vedecké zistenia ukazujú, že je popri znížení systémového zápalu možné znížiť aj riziko srdcových ochorení. ALE! Dôležitým faktorom je, akú veľkú nadváhu stratíte, zvlášť brušný tuk.

Myslite na srdce
Vzhľadom k tomu, že tukové bunky vylučujú molekuly, ktoré zvyšujú zápal do krvného riečiska, ľudia, ktorí majú nadváhu alebo sú obézni, sú vystavení vyššiemu riziku zápalu v celom prekrvenom tele. Títo ľudia musia preto vzať na vedomie, že podobne rozšírený zápal tiež zvyšuje riziko srdcového infarktu a mozgovej mŕtvice.

Zbavte sa bielej múky
Do štúdie bolo zapojených 60 ľudí, vo veku 30 – 65 rokov, ktorí mali nadváhu alebo obezitu s veľkým množstvom tuku okolo pása. Účastníkom bolo povedané, aby sa po dobu pol roka stravovali bez uhľohydrátov (cestoviny, biela ryža, múka, pečivo, biely chlieb) a s nízkym obsahom tuku v jedle. Na začiatku a na konci štúdie, boli účastníci zvážení a odmeraný im bol aj index telesnej hmotnosti (BMI) a celkový telesný a brušný tuk. Vedci im odobrali krv a zhodnotili aj tri spoločné zápalové markery.

Bez sacharidov sa chudne rýchlejšie
Všetci v štúdii mali približne 20-percentuálny nárast aeróbnej zdatnosti. Ľudia na diéte bez sacharidovej stravy, stratili väčšiu váhu. V priemere zhodili 28 kilogramov v porovnaní s priemernou stratou 18 kíl u osôb, ktorí mali iba nízkotučnú diétu. Bezsacharidová skupina mala výraznejší pokles BMI a brušného tuku. Napriek tomuto zisteniu, strava pomohla všetkým znížiť zápal. V oboch skupinách došlo k výraznému poklesu hladín všetkých troch zápalových markerov.

Autor: bb
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa