Niečo na vás lezie? Pomôže zohriaty uterák v mikrovlnke, ale aj čítanie kníh

Niečo na vás lezie? Pomôže zohriaty uterák v mikrovlnke, ale aj čítanie kníh

Existuje veľa vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste sa pri prechladnutí cítili rýchlo zase dobre. Prechladnutie môže niekedy trvať veľmi dlho a my s ním nevieme držať krok ako doma, tak v práci.

Ani káva nám nedokáže dodať potrebnú energiu. V prvom rade by ste mali počúvať vaše telo a robiť to, čo si žiada. Ak chcete oddychovať na gauči, tak ležte.

Bez sladkostí

Ak túžite po knihách, čítajte si. Vo vašom tele si však musíte čo najskôr upratať. To znamená zdržať sa potravín, ako sú sladkosti. Veľa cukrov a mliečnych výrobkov nemusí byť tou najlepšou výživou pri infekcii a vašu zdurenú sliznicu. Pri prechladnutí človek často nemá hlad, ale aj vtedy musíte jesť, no iba samé zdravé veci ako je napríklad kuracia polievka alebo čerstvo odšťavené ovocie a zelenina.

Veľa tekutín
Dostatok tekutín v podobe vody a bylinných čajov je tiež dobrý nápad. Potenie stimuluje náš imunitný systém a urýchľuje liečenie infekcie. Uvarte si za hrniec čerstvého koreňa zázvoru a nechajte lúhovať. Pridajte šťavu z pomaranča alebo citróna a trochu medu podľa chuti. Nechoďte po vonku naľahko. Ak sa dá, nevychádzajte vôbec z domu do zimy. Ani na balkón, pokiaľ máte teplotu. Zabaľte sa do pohodlného županu a ostaňte v posteli.

Teplo a vitamíny
Ak nemáte dosť tepla, môžete si ohrievať uterák v mikrovlnnej rúre a priložiť na telo. Alebo stačia vykurovacie podložky. Jedzte čo najviac vitamínových doplnkov výživy. Vezmite si 500 mg vitamínu C, každú hodinu či dve. Konzumujte aj čerstvý cesnak a cibuľu. Môžete kombinovať cibuľu so zázvorovou šťavou. Pomáha aj tymián, šalvia a rozmarín. Sú to výborné bylinkové čaje na prechladnutie, pretože majú silné antimikrobiálne vlastnost.

Vitamín C je kľúčom k zmierneniu dĺžky vašej choroby, takže piť šťavu s vysokým obsahom vitamínu C je zdravá voľba. Pomarančová šťava je vynikajúcim zdrojom vitamínov. Pohár pomarančového džúsu obsahuje 150 percent odporúčaného denného príjmu Céčka. Tiež má malé množstvo bielkovín (cca 2g), čo je tiež veľmi prospešné pre váš imunitný systém.

Autor: maj
Foto: Profimedia

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa