Pekinská kapusta vs ľadový šalát: Ktorá zelenina má viac dôležitých vitamínov?

Pekinská kapusta vs ľadový šalát: Ktorá zelenina má viac dôležitých vitamínov?

1. kolo: Vitamín A
Vitamín A je rozpustný v tuku a je nevyhnutný pre silnú obranyschopnosť. Stará sa o zrak, pokožku, sliznice, kosti a krvotvorbu, podporuje rast, chráni pred nádorovými ochoreniami. Nedostatok môže byť príčinou kožných problémov, suchých slizníc a očí, zhoršovania zraku, slabej imunity. V 100 pekinskej kapusty sa nachádza 318 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A, v 100 g ľadového šalátu 502 IU. Bod pre ľadový šalát.
Stav - 0 : 1

2. kolo: Vitamín C
Kyselina askorbová je najznámejší vitamín a zároveň jeden z najdôležitejších. Tento silný antioxidant ovplyvňuje celkové zdravie, pretože sa zúčastňuje na mnohých biochemických reakciách v tele. Je zodpovedný za silnú imunitu, odolnosť proti infekciám, ale aj za metabolizmus tukov, vstrebávanie železa, tvorbu kolagénu a inzulínu i za správnu činnosť štítnej žľazy. V 100 g pekinskej kapusty sa nachádza 27 mg vitamínu C, v rovnakom množstve ľadového šalátu 2,8 mg. Bod pre pekinskú kapustu.
Stav - 1 : 1

3. kolo: Vitamín K
Tento vitamín rozpustný v tukoch je potrebný pre optimálnu zrážavosť krvi, mineralizáciu a regeneráciu kostí, správnu činnosť pečene, funkciu niektorých bielkovín a bunkový rast. Podporuje hojenie rán a jaziev, znižuje tvorbu vrások a vyrovnáva farebné nerovnosti pokožky, napríklad tmavé kruhy pod očami. Podporuje dlhovekosť a je dobrou prevenciou nádorových ochorení. V 100 g pekinskej kapusty je 42,9 mikrogramu vitamínu K, v 100 g ľadového šalátu 24,1 mikrogramu. Opäť boduje pekinská kapusta.
Stav - 2 : 1

Víťaz: Pekinská kapusta

Šťavnatá, sladká, chrumkavá a nízkoenergetická zelenina nemá v diétnej kuchyni konkurentku. Čerstvé mladé listy majú iba 66 kJ/100 g a sú bohaté na vitamíny skupiny B, vitamín K, karotény, draslík, vápnik, mangán, fosfor, horčík, železo a sírnaté zlúčeniny. Veľkou výhodou je, že pekinskú kapustu môžete jesť surovú vo veľkom množstve. Nedráždi žalúdok, pretože sa v nej nachádzajú hojivé látky, ktoré priaznivo pôsobia na celú tráviacu sústavu. Krátko podusená sa hodí ako príloha.

Autor: jb
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa