Plávajte ako ryba: Poznáte základné pravidlá?

Plávajte ako ryba: Poznáte základné pravidlá?

Páči sa vám viac plávanie „na babičku“, teda s hlavou nad vodou? Pozor! Môže vám riadne stuhnúť svalstvo.

Prsia sú najstarší, najznámejší, najobľúbenejší, ale aj najpomalší plavecký štýl. Ak pri plávaní používate zlú techniku, môžete si ublížiť. Hlavu majte tak, aby bola chrbtica v jednej priamke, správne dýchajte a pri štýle prsia zaberajte vždy naraz oboma nohami. Plávanie s hlavou nad vodou dá zabrať najmä krčnej chrbtici. Neviete sa správne nadýchnuť a ste pomalšia.

Dýchajte
Pri plávaní musíte správne dýchať. Najideálnejšie je, ak sa nadychujete ústami a vydychujete ústami i nosom. Dôležité je zosúladiť dýchanie s pohybom, čo je pri každom plaveckom štýle trochu iné. Keď to zvládnete, zistíte, že sa vo vode pohybujete uvoľnene a s ľahkosťou. Dýchanie zlaďte so zábermi. A najmä nezabúdajte dýchať!

Žiada si to pravidelnosť
Ak chcete, aby malo plávanie naozaj zmysel, malo by sa stať vaším životným štýlom. Nemá význam plávať raz za 2 týždne 5 minút a potom 15 minút oddychovať. Prestávky počas plávania by nemali presiahnuť minútu. Plavecký tréning by mal trvať najmenej 45 minút, aj keď ideálna je až hodina.

Na jazero či do bazéna by ste mali zavítať aspoň 2-krát do týždňa. Pri plávaní zapojíte takmer každý sval tela. Za 40 minút plávania aspoň 3-krát týždenne schudnete, spálite prebytočný tuk a vytvarujete si postavu. Pri plávaní minimálne zaťažujete kĺby, preto je vhodné pre každého.

Výhody plávania

+ Posilňuje srdce a cievy, slúži ako prevencia infarktu a mozgovej príhody.
+ Zrýchľuje metabolizmus, čím je dôležité pri chudnutí.
+ Zlepšuje vytrvalosť a kondíciu.
+ Zvyšuje kapacitu pľúc, lebo zlepšuje dýchanie.

Chcete schudnúť?
Ak plávate pravidelne, absolvujete jednu z najjednoduchších a najrýchlejších odtučňovacích kúr. Funguje to, aj keď máte vysokú nadváhu alebo ste obézna. Dobre však urobíte, ak budete plávanie kombinovať s inými športmi. Prv než začnete plávať, urobte si rozcvičku. Predídete tak nepríjemným a nebezpečným kŕčom. Postačí 5-minútový ľahký strečing.  

Autor: mam
Foto: Shutterstock.com

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Choroby"

Poradňa