Hrozila sa zlých postáv
Jedinečný zjav aj talent ju však predurčili aj pre ikonicky negatívne charaktery, na ktoré sa musela vnútorne nastaviť. Najskôr detského diváka vystrašila ako macocha v legendárnej Perinbabe (1985), potom náročnejšieho diváka v psychotrileri Filipa Renča Requiem pro panenku (1991), aby na prelome tisícročí excelovala na doskách SND v adaptácií kultového „Preletu“ o zdravotnej sestre, ktorá pacientov plýživo oberá nielen o slobodu, ale aj vlastnú autentickú osobnosť.
"Naozaj sa mi za kamerou cnie, lebo je to iná práca ako v divadle. Keď som dostala scenár k Requiem pro panenku, zhrozila som sa, že musím byť taká negatívna. Sestra Volfová bola extraktom zla. Poplakala som si a Renč ma presvedčil, že je to krásna úloha. Podobnú postavu mi určil aj manžel v Prelete nad kukučkiným hniezdom v divadle,“ povedala v roku 2006 pre SME o titule, ktoré svetoznámo sfilmoval aj americký disident Miloš Forman.