Rajčina vs paprika: Ktorá zelenina má lepší nutričný profil?

Rajčina vs paprika: Ktorá zelenina má lepší nutričný profil?

Vitamín C
Antioxidačný vitamín, ktorý treba dopĺňať najmä na jeseň, keď imunitný systém musí odolávať prvým útokom chrípkových vírusov. V 100 g čerstvej papriky sa nachádza 127,7 mg vitamínu C (213 % ODD), v rovnakom množstve rajčín je iba 13 mg vitamínu C (21,5 % ODD). Bod pre papriku.
STAV – 0 : 1

VIDEO: Čarujeme s paradajkami

 

Karotény
Tieto rastlinné farbivá, najmä betakarotén, majú neobyčajnú antioxidačnú silu, ktorá chráni pred vážnymi ochoreniami, ako je rakovina. V 100 g rajčín je 449 mikrogramov betakaroténu a 101 mikrogramov alfakaroténu. V 100 g papriky je 1 624 mikrogramov betakaroténu a 23 mikrogramov alfakaroténu. Druhý bod pre papriku.
STAV – 0 : 2

Lykopén
V rajčinách sa nachádza jedinečný antioxidant zo skupiny flavonoidov, ktorý spolu s karotenoidmi pomáha zneškodňovať voľné radikály a zároveň chráni kožné bunky pred UV žiarením. V 100 g čerstvých rajčín sa nachádza 2 573 mikrogramov lykopénu, po tepelnej úprave stúpne na 3 041 mikrogramov. Surová červená paprika má málo lykopénu, udusená 484 mikrogramov. Bod pre rajčiny.
STAV – 1 : 2

Top víťaz: Paprika
Výskumy potvrdili, že paprika patrí medzi nutrične najhodnotnejšiu zeleninu. Pre extra vysoký obsah karotenoidov a vitamínov A, C a E ju odborníci zaradili medzi potraviny s najsilnejšími antioxidačnými vlastnosťami. V paprike sa nachádza aj veľa vitamínu K, vitamínu B6, kyseliny listovej, vlákniny, horčíka, zinku, vápnika, draslíka, mangánu... Ideálny prírodný multivitamín pre zdravie.

Autor: jb
Foto: profimedia

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa