V zelenom Bugatti
V roku 1929 namaľovala na obálku nemeckého módneho časopisu Die Dame slávny autoportrét Tamara v zelenom Bugatti. Sedí za volantom luxusného pretekárskeho auta, v koženej prilbe a rukaviciach. V 30. rokoch namaľovala Lempicka veľa portrétov boháčov, šľachticov, umelcov, vedcov, ale aj lesbické výjavy, keďže škandalóznu výtvarníčku priťahovali obe pohlavia. V USA prvýkrát vystavovala v roku 1933 v Pittsburghu, zarobila kopu peňazí, ale o tie ju obrala hospodárska kríza.

k
Zdroj: GETTY IMAGES

Sobáš z rozumu
Vrchol tvorby dosiahla Tamara de Lempicka práve v 30. rokoch, keď si u nej objednávali portréty monarchovia, španielsky kráľ Alfonz XIII. či grécka kráľovná Elizabeth. A múzeá mali nový objav - nakupovali jej diela, organizovali výstavy, častokrát v Paríži, a napriek kríze dostávala zákazky. Keď jej milencovi, barónovi Kuffnerovi zomrela v roku 1932 manželka na otravu krvi, o dva roky požiadal v Zürichu Tamaru o ruku. Aj keď to bol sobáš z rozumu, ako mohla nesúhlasiť? Barón bol rozprávkovo bohatý z dedičstva i z predaja svojich majetkov.

Tamara de Lempicka
Zdroj: Imagno

Život nad pomery
Nacizmus ich po vypuknutí druhej svetovej vojny ako Židov prinútil odísť za oceán. Najprv sa manželia usadili v štvrti Beverly Hills v Los Angeles, odtiaľ sa presťahovali do New Yorku. Všade sa pohybovali v tých najvyšších kruhoch. Vlastnili drahé nehnuteľnosti – apartmán na Manhattane, luxusné domy v Havane, v Palm Springs či v Paríži. Keďže Lempicka si žila nad pomery, pre svoje milenecké aféry s mužmi i so ženami bola vďačným terčom bulváru. Priatelila sa s umeleckými ikonami tých čias: s výtvarníkmi Salvatorom Dalím a Andym Warholom či s herečkou Gretou Garbo.