Depilácia mi zničila kožu!

Dermatologická poradňa05.12.2012
Depilácia mi zničila kožu!

Dobrý deň, asi pred rokom som si začala nohy depilovať strojčekom ale chĺpky mi začali veľmi zarastať. Svrbelo ma to a veľmi ale naozaj veľmi sa mi zapaľovali folikuly chĺpkov. Prešla som teda späť k žiletke, čo už je asi pol roka, ale nohy mám neustále samý vred a už aj veľmi nepekné jazvy.

Vredy svrbia, až kým ich nevytlačím, ale potom sa pod chrastou stále dookola zapaľujú, až kým mi nezostane jazva, ale ešte aj pod ňou sa po čase opäť tvorí hnis. Rozhodla som sa teda, že si chĺpky nechám vyrásť, kým sa mi nohy nezahoja.

Používam obklady z bórovej vody a masť Locoid Lipocream 0,1%. Na krátky čas to pomohlo a nohy sa začali hojiť, ale už je to cca týždeň, čo krém nejak nezaberá, resp. zaberať prestal a nohy mám zasa samý veľký hnisavý vred. Prosím Vás poraďte mi čo by to asi mohlo byť, už som naozaj bezradná. Ďakujem

Petra, Trenčín


Milá Petra,
Váš kožný problém sa dostal až to takého štádia, že si s ním už neviete poradiť. Nestrácajte
ale hlavu, určite to zvládnete ! Je dobre, že ste prestala holiť predkolenia na určitý čas. Rozhodne musíte zvládnuť infekciu, ktorá už nie len povrchová, ale sa dostala sa až do vlasových folikulov. Neužívajte v tejto fáze krémy s obsahom kortikoidov / Locoid cr/. Je nutné pravidelné ošetrovanie Borsalicylovým liehom a lokálneho antibiotika napr. Baneocin, Bactroban, Chloramfenicol, Framykoin, Altargo - je veľmi účinný ale iba na predpis dermatológa.

Ak sa Vám ani takto nepodarí infekciu zvládnuť, tak je nutné urobiť výter z hnisavého ložiska a preliečiť podľa citlivosti celkovými antibiotikami. Majte ale na pamäti, ak si budete predkolenia holiť, nezabudnite pokožku dezinfikovať liehovým prípravkom

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa