Trápia ma červené fliačiky na dolných končatinách...

Dermatologická poradňa28.03.2012
Trápia ma červené fliačiky na dolných končatinách...
Dobrý deň, prosím vás o radu - na celých nohách sa mi vyhodili drobné červené bodky. Natieram si ich hydratačnými krémami, ale aj tak už niekoľko mesiacov nechcú zmiznúť. Neviem či to môže súvisieť s tým, že užívam dienogesty, prípadne či to nemôže vznikať z dlhého pobytu na zime... Vopred ďakujem za odpoveď!

Peťa, Poprad

Milá Peťa

Nie je jednoduché zodpovedať na Vašu otázku, pretože červené bodky na dolných končatinách môžu mať rôznu príčinu. Buď ide o drobučké podkožné zakrvácania spôsobené záťažou nôh /dlhodobé státie, dvíhanie ťažších bremien/, užívaním liekov, ktoré spôsobujú riedenie krvi /salicyláty, lieky od bolesti, užívanie antikoncepcie.../ Tiež môže ísť o drobné suché živočervené bodkovité prejavy, ktoré sprevádzajú kožné ochorenia /ekzém, akutný výsev lupienky, lichen ruber.../

Ak Vás to znepokojuje určite vyhľadajte dermatológa, ktorý Vás vyšetrí vrátane krvných testov a na základe anamnézy, vzhľadu ochorenia, trvania, urobí diagnostický záver a nastaví Vás na liečbu.. Verím, že sa Vám to podarí.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa