Marianna, Prievidza: Trpíme kvôli omylu banky?

Finančná poradňa09.02.2016
Marianna, Prievidza: Trpíme kvôli omylu banky?

Dobrý deň,
píšem za môjho snúbenca, ktorý je pracovne tri mesiace v zahraničí. V mesiaci august mu prišlo vymáhanie kontokorentného účtu a dlhu vo výške 2500 eur zo spoločnosti, ktorá prebrala pohľadávku od banky. Celú úhradu sme s priateľom vykonali na menovaný účet a na termín. Financie sme si vlastne po dodržaní inštrukcií poslali na vlastný účet do banky, kde sa stiahol dlžný kontokorent vo výške 1090 eur a ostatné financie ostali na priateľovom účte ako použiteľné.

V mesiaci september priateľ zvyšnú hotovosť 1400 eur vybral a so súhlasom pracovníčky banky bol účet zrušený, od čoho máme i doklad. O dva dni mu pracovníčka volala, že ten účet sa nesmel rušiť a má sa dostaviť ani nevieme prečo, pretože môj priateľ sa už pre odcestovanie dostaviť nemohol a mne neboli schopní podať informácie. Minulý týždeň sme mali asi sto hovorov zo spoločnosti, a keď som s nimi komunikovala, požadujú opäť pohľadávku vo výške 1400 eur, ktoré im posunula banka. A máme ich poslať na menovaný účet môjho priateľa, ktorý vlastne zrušil a má od toho doklad. Po prijatí posledného výpisu z účtu sa už vôbec nevyznám v situácii - debetný stav účtu k 31.8.2015 - 1090 eur, úroky za obdobie 0 eur, možné použitie 0 eur. Na záver dlžná suma k 30.9.2015 1400 eur.

Robím s financiami už nejaký ten mesiac, ale ako prišli na účte na sumu 1400 eur - čo to je, keď debet bol vyplatený; prečo si spoločnosť nestrhla pohľadávku, hneď po prijatí celej sumy na termín; prečo tam nechali voľné financie a pritom ich teraz vymáhajú; ako j možné poslať teraz financie na účet, ktorý partner zrušil;

Prosím Vás o radu, lebo sa v tejto situácii nevyznám, a kým sa snúbenec vráti o tri mesiaca nechceme, aby z toho bolo navýšenie a vôbec nie zzm na plat. Ale zase odmietam platiť, keď neviem čo máme platiť. Som ochotná riešiť to aj s rodinným právnikom, len potrebujem dostať do svojej hlavy o čo vlastne v celej situácii ide. Ďakujem Vám krásne.

Marianna, Prievidza

 
Dobrý deň prajem,
riešenie situácie so spoločnosťou je na dlhé lakte. Odporúčam zozbierať všetky podklady, ktoré máte v rukách (potvrdenie o zrušení účtu, výpis z účtu kde bude uvedená úhrada dlžnej sumy, prípadne mailovú komunikáciu s bankou a spoločnosťou, ak existuje.....). Dané podklady by som s pomocou právneho zástupcu poslal mailovo alebo doporučene do sídla spoločnosti s požiadavkou na vysvetlenie dôvodu opätovného posielania výzvy na úhradu.

Určite preferujte mailovú komunikáciu s danou spoločnosťou, nakoľko mailová komunikácia je dôkazový materiál použiteľný aj na súde. So spoločnosťou malo viacero klientov skúsenosť, no nikdy nie pozitívnu. Jednanie je ťažkopádne, riešenia situácií sú podávané telefonicky málokedy mailovo. Následne, z toho titulu sa dostávajú klienti do situácie, v ktorej sa nachádzate vy. Úhradu dlžnej sumy ste chceli zrealizovať, ale nestalo sa tak. Držím palce, verím, že s pomocou právnika danú situáciu vyriešite. Najideálnejším riešením je žiaľ právna výpomoc s danou spoločnosťou.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa