Syndróm úzkej pošvy

Gynekologická poradňa22.10.2009
Syndróm úzkej pošvy
Dobrý deň. Pred týždňom som absolvovala gynekologické vyšetrenie. Mám pretrvávajúce bolesti pri pohlavnom styku a lekár usúdil, že trpím tzv. syndrómom úzkej pošvy. Dostala som Vagifen na 15 dní, no som taká stiahnutá, že si to nedokážem aplikovať. V poslednej dobe nezvládam ani tampón, zbytočne to rozdráždim a potom krvácam. Existuje aj iná možnosť ako je Vagifen? Ďakujem za odpoveď.

Katka, Humenné

Milá Katka, bolesti pri pohlavnom styku, môžu mať rôzne príčiny. Môže sa jednať o zápal v pošve, lokálne faktory alebo hormonálne zmeny (znížená hladina estrogénov).

Nepíšete svoj vek ani, či ste už predtým mala tieto obtiaže alebo sa u Vás vyskytli teraz po prvý krát.

Váš gynekológ Vám nasadil estrogénovú vaginálnu terapiu, ktorá sa používa hlavne u žien so zníženou hladinou estrogénov a následnými zmenami sliznice vagíny. Tieto ženy majú bolestivý pohlavný styk, pretože je tu porucha lubrikácie sliznice vagíny. Liečiť estrogénmi môžeme buď lokálne, čiže vaginálne alebo aj celkovo tabletkami obsahujúcimi estrogén.

Ak Vám vaginálna trapia nezabrala, treba zájsť opäť na vyšetrenie a zvážiť ďalšie možnosti liečby.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa