Lucia, Hanušovce nad Topľou: Nechcem mu dávať už antibiotiká

Pediatrická poradňa01.05.2017
Lucia, Hanušovce nad Topľou: Nechcem mu dávať už antibiotiká
Dobrý deň,
3-ročnému synovi sa objavili hlieny v stolici, po liečbe antibiotikami (bol liečený na zápal priedušiek). Po odobrati výteru z konečníka mu zisitili bakteriu, neinfekčného pôvodu. Užíva probiotiká, ťažkosti ustúpili, ale znova sa mu hlien objavuje. Detská lekárka navrhuje preliečenie antibiotikami. Existuje iná možnosť? Kvôli spomínanému zápalu priedušiek vybral 10-dňové balenie antibiotík. Ďakujem.

Lucia, Hanušovce nad Topľou


Dobrý deň,
pri každom užívaní antibiotík sa narúša prirodzená a normálna črevná flóra, to niekedy spôsobuje ťažkosti a niekedy nie. Probiotiká pomáhajú obnoviť prirodzenú črevnú flóru, preto sa odporúča užívať ich spolu s antibiotikami. Niekedy pritom dôjde aj k premnoženiu baktérií, ktoré by sa za normálnych okolností nepremnožili, boli by potlačené prirodzenými priaznivými črevnými baktériami.

Hlien v stolici sám o sebe dieťaťu nevadí, iba na niečo upozorňuje. Horšie je ak sa pridružia klinické ťažkosti – hnačka, nechutenstvo či bolesti bruška. Ak vaše dieťatko nemá nijaké ťažkosti nemusíte zatiaľ liečiť, počkajte a naďalej užívajte probiotiká, ale aj kyslomliečne produkty (jogurty s probio kultúrou, kyslé mlieko), po mesiaci skontrolujte výter z konečníka a rozhodnete sa, čo ďalej.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa