Veronika, Báhoň: Malý je vyhádzaný po celom tele

Pediatrická poradňa16.09.2014
Veronika, Báhoň: Malý je vyhádzaný po celom tele

Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať, mám 15. mesačného syna. 1.8. bol očkovaný proti mumps, osýpky, rubeola. Hneď v ten deň dostal 40 horúčky. Boli sme na pohotovosti, povedali, že to je vírus a poslali nás domov. Vysoké horúčky pokračovali až do 5.8. potom na 3 dni ustúpili a 9.8. zasa vysoké horúčky. Postupne mu horúčky ustúpili, teraz nemá ani zvýšenú teplotu, ale v pondelok 11.8. sa malý zobudil vyhádzaný po celom tele. Sú také asi 0,5 cm veľké a nie sú to ani chrasty ani vodové, ono je to ako keby pod kožou červený flak pripadne krvička.

Ak sa mu to pritlačí, tak koža zbledne. Bola som s ním aj u doktorky, aj v pondelok aj dnes, robila mu crp vyšetrenie mal do 8. Jej odpoveď na to bola, že nevie, čo to je, že sa s tým nikdy nestretla, že iba počkať, kým mu to prejde a viac mi nevie pomôcť. Teda, ešte mi predpísala fenistil kvapky. Chcela by som vedieť, či to môže byť reakcia na očkovanie, alebo či ste sa už s niečím takým vy stretli. Ďakujem vám veľmi pekne.

Veronika, Báhoň


Dobrý deň,
zvýšená teplota môže byť reakciou na očkovanie, rovnako to mohla byť aj vírusová infekcia. To je ťažké určiť, i keď môj osobný názor je, že skôr reakcia na očkovanie alebo oboje naraz. Ak bolo dieťa zaočkované a pritom už jeho organizmus bol napadnutý vírusom (aj keď navonok sa vírusová infekcia ešte nestihla prejaviť), tak organizmus ťažšie znášal očkovanie, preto tie vysoké teploty.

Červené fliačiky po tele môžu predstavovať výsev morbíl, teda osýpok, sú popisované prípady, keď dieťa má akési slabé prejavy osýpkového ochorenia na koži po očkovaní a podľa mňa práve toto je váš prípad. A stalo sa to preto, že v organizmus bol práve oslabený nejakou práve prebiehajúcou vírusovou infekciou. Takáto reakcia na očkovanie je neškodná a je dôkazom toho, že očkovanie prebehlo v organizme tak ako malo a organizmus sa pekne ubránil.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa