Ako v zime (opäť) nepribrať..

Poradňa zdravej výživy07.10.2009
Ako v zime (opäť) nepribrať..
Poraďte mi prosím Vás, ako si uchovať hmotnosť a kondíciu z leta aj počas zimných mesiacov. Až tak nemaškrtím, ani nemám nedostatok pohybu, som aj relatívne zdravá... v lete sa mi podarilo schudnúť, len sa obávam, že teraz opäť naberiem stratené kilogramy. Ďakujem pekne za radu.

Eva, Lučenec

Tento problém podľa všetkého netrápi len Vás. Po priaznivom období na redukciu hmotnosti, myslím tým slnečné letné mesiace s dostupnosťou prirodzených zdrojov vitamínov a väčšou možnosťou aeróbneho zaťaženia, prichádzajú lenivé jesenné a zimné mesiace. Večeri, pri ktorých nie je čo robiť sa predlžujú, vonku je chladnejšie. Aj prirodzenou reakciou organizmu je zadržiavať teplo, resp. kvôli lepšej termoregulácii sa pripraviť na chladné mesiace zásobou pre nás škodného tuku. Prírodu nemôžeme nebrať na vedomie, preto musíte rátať s nejakým kilom navyše, avšak nekontrolované priberanie určite nie je dobré pre fyzický a ani psychický stav každého z nás.

Najdôležitejšia zásada preto je, aby ste sa snažili čo najmenej poľaviť z aktivity, ktorú ste vykonávali počas letných mesiacov. To, čo ste si všimli, že bolo účinné pri redukcii hmotnosti sa snažte udržať. Športovať, aj keď nie tak intenzívne ako v lete sa dá počas celého roka.

Zhrniem Vám niekoľko zaručene dobrých zásad zdravého stravovania. Ak sa ich budete snažiť vytrvalo dodržiavať, Vaša hmotnosť by sa nemala výrazne zvýšiť.

  • jedzte bez náhlenia a stresu
  • snažte sa jesť približne v rovnakom časovom intervale
  • obmedzte zobkanie medzi hlavnými jedlami, tu je najväčší problém chudnutia. Je dôležité si uvedomiť, že priberáme z toho ako jeme a nie čo jeme.
  • dodržujte pitný režim, t.j. pite nesladené nápoje 2 - 2,5 l denne
  • jedzte sezónne ovocie a zeleninu 3 porcie denne
  • posledné jedlo je vhodné konzumovať 2 hodiny pred spaním

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa