Angelina, Žilina: Cvičím, nechudnem, ale priberám!

Poradňa zdravej výživy06.06.2014
Angelina, Žilina: Cvičím, nechudnem, ale priberám!

Dobrý deň?
mám 33 rokov a 80 kg. Keď som mala 25 rokov, mala som 53 kg. Vždy som bola chudá, nikdy som nemala problém s váhou v detstve, a zhruba od tých 25 rokov som pribrala na hnusných 80 kg! Nešportujem, ale snažím sa aspoň chodiť na prechádzky, keď mám čas. Pracujem ako domáca - upratovačka v jednej rodine s veľkým domom. Je to práca 3x týždenne, takže aj ten pohyb je trocha.

Minulý rok som chodila do práce 14 km na bicykli, 2x týždenne a nič, nechudnem priberám. Stravujem sa 5x denne, neprežieram sa, večer normálna varená večera, okolo18 h a potom nič. Keď som bola malá, chodila som so štítnou žľazou k lekárovi, ale ma len pozoroval, lebo som nemala žiadne problémy.

Teraz nechodím. Pýtala som sa obvodnej lekárky, či nemám nejaký zdravotný problém, keď stále priberám, a ona mi povedala, že je to normálne po 30-tke, že lepšie to už nebude, len horšie. Hm, moja 60-ročná mama má 60 kg, a sestra 30-ročná 50kg. Čo robiť?

Angelina, Žilina


Dobrý deň,
v každom prípade je rozumné váš problém so zvýšenou hmotnosťou konzultovať s vaším praktickým lekárom. Problémy, ktoré popisujete by mohli súvisieť s rozvojom niektorého metabolického alebo endokrinologického ochorenia. Dnešné odporúčania v stravovaní sa viac prikláňajú ku konzumácii väčšiny porcií jedla s prevahou v doobedňajších hodinách, pokiaľ možno popoludní konzumovať iba zeleninu okrem mrky.

Zelenina neobsahuje sacharidy, týmto stravovaním sa dá dosiahnuť redukcia hmotnosti, ide však o to, že 90% obyvateľstva dokáže schudnúť, avšak len veľmi malé percento z nich si redukovanú hmotnosť aj udrží. Ide o to, aby stravovacie návyky, ktoré si vytvoríte boli trvalé, aby ste sa nevrátili k starým zvyklostiam, pretože stratené kilečká prídu spolu s vašimi stravovacími zvyklosťami. 

Bicykel do práce je vynikajúci nápad. Pohyb vyhľadávajte a neuspokojte sa s tým, že ho máte dosť v práci. Dnešný človek maximálne vytesnal zo svojho života pohyb, čo je na škodu. Musím povedať, že vždy z hľadiska budúceho vývoja zdravotného stavu sú na tom lepšie ľudia, ktorí sú obézni a sa hýbu ako tí, ktorí vedú sedavý spôsob života a sú štíhli.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa