Chuť na grilované mäso

Poradňa zdravej výživy02.07.2009
Chuť na grilované mäso

Dobrý deň, pani doktorka. Mám takú špecifickú otázku, ktorú som sa snažila konzultovať aj s laikmi, ale odpoveď som samozrejme nenašla. Pokúšam sa stále o stratu pár kg, ktoré nie a nie po pôrode schudnúť. Moja dcérka má 8 mesiacov, viem, že to nie je tak veľa. Moja hlavná otázka na Vás ale znie, ohľadom mäsa. Už asi mesiac som priam závislá na mäse a to grilovanom, k tomu čerstvú zeleninu alebo grilovanú. Keď riešime s manželom otázku, čo si dnes dáme, ja mám stále chuť na mäso a som schopná jesť ho na večeru a aj na obed. Musím podotknúť, že ako ho griluje môj manžel, je naozaj senzačné. Lenže, podľa mňa to nie je normálne stále mať chuť iba na mäso. Chcela som sa opýtať, či môjmu organizmu chýba nejaká dôležitá látka, alebo jednoducho musím zmeniť stravovacie návyky? Za odpoveď Vám vopred ďakujem. S pozdravom Simona

Simona, Rimavská Sobota

So stratou hmotnosti po pôrode je to naozaj veľmi individuálne. Niekomu sa do pol roka podarí schudnúť aj viac ako by bolo vhodné, iné ženy však nezhodia kilogramy navyše ani po roku. Veľa záleží na genetike a samozrejme na stravovacích návykoch. Preto sa skúste zamyslieť nad týmito skutočnosťami a možno prídete na príčinu toho, prečo sa vám nedarí schudnúť, iba samotná konzumácia grilovaného mäsa sa na vašej hmotnosti nepodpisuje. Počas snahy znižovania hmotnosti je vhodné zvyknúť si na pravidelné športové aktivity, napr. plávanie, beh, aerobic.

Niekoľko poznámok k vašej druhej otázke. Ohrdnúť dobre pripraveným grilovaným mäskom by bol hriech. Podľa mňa na tom, že vám tak veľmi chutí niečo, čo je naozaj dobré, nie je nič zlé. Bolo by skôr podozrivé, keby vám to mäsko nechutilo... Pokiaľ vám váš „zlozvyk" výrazne nezvyšuje hmotnosť a cítite sa celkovo dobre, odporúčam vám pokračovať. Časom sa vám grilované pochúťky prejedia. Ak si doprajete počas dňa dostatok zeleniny a ovocia, odporúčam čerstvej formy, tak zásobujete telo dostatkom bielkovín, vitamínov, minerálov a vlákninou. Pre vás ako dojčiacu matku je zvlášť dôležitý prísun bielkovín vo forme mliečnych výrobkov a nezabúdajte na dostatočnú hydratáciu počas letných mesiacov /4 - 5 litrov nesladených nápojov denne/.

Nemyslím si, že vášmu telu niečo špeciálne chýba, keď máte takú výraznú chuť na mäso. Chuť na mäso nie je choroba, pokojne si ho doprajte a sem tam na grile pripravte aj rybu, na spestrenie a doplnenie stopových prvkov a vitamínu D. Prajem vám pokojné chvíle strávené v kruhu rodiny za rodinným grilom.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa