Čo si dať PRED a PO tréningu?

Poradňa zdravej výživy14.05.2010
Čo si dať PRED a PO tréningu?

Dobrý deň. Začala som cvičiť, 2x do týždňa aerobic a 1-2x týždenne plávanie.

Chcela by som sa spýtať, aké druhy potravín je vhodné jesť pred a po cvičení a v akom časovom intervale od začatia, alebo ukončenia pohybovej aktivity.

Ďakujem, s pozdravom Daniela

Daniela, Bratislava

Dôležité je nejesť pred tréningom - na tréning ísť najlepšie trošku vyhladovený, pri najhoršom sa dá hlad zahnať fit tyčinkou, tá nič nepokazí. Určite nejedzte žiadne bielkoviny, aby sa vnútorné prostredie zbytočne nezakyslilo kyselinou mliečnou.

A čo sa týka stravovania po tréningu, najlepšie hneď po tréningu - max 1/2hod zjesť nejaké monosacharidy, sladkosť. Taktiež môžte kombinovať s bielkovinami. To už aj závisí na type tréningu.

Ak je zameraný skôr na spaľovanie tukov, tak je vhodné príjimať viac bielkovín ako sacharidov, keďže telo pracuje v aerobnom pásme. Pri náročnom tréningu sú dôležité práve cukry, treba obnoviť ich zásoby.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa