Denisa, Poprad: Čo jesť od obeda do večere?

Poradňa zdravej výživy11.06.2016
Denisa, Poprad: Čo jesť od obeda do večere?

Prosím o radu. Mám 56 rokov, výška 167 cm a 92 kg. Som 8 rokov po operácie chrbtice L4-5. Takže žiadne cviky na záťaž ani rotovanie. Pohybu mám dosť a stále priberám. Hlavne by mi pomohlo od obeda do večere čo jesť, aby som tak nepriberala. Skúšala som cviklový šalát so syrom, mrkvový... ale to sa nedá každý deň jesť to isté stále, to nechutí. Večer som najviac hladná. K tomu mám cholesterol 8,7. Nejem mastné mäso, vyprážané jedlá z cesta a múčne koláče. Žiaden chlieb, len 2 rožky na raňajky.

Denisa, Poprad

Dôležité je mať vhodne zvolený pohyb a dopriať si ho pravidelne. Mal by byť strednej intenzity, aby nebol pre telo záťaž. Pri každej diagnóze sa dá nájsť vhodný pohyb, len treba osloviť toho správneho odborníka, aby vám ušil tréning na mieru. Odporúčam vám konzultovať FRO (fyziatricko-rehabilitačného) lekára. Na základe vyšetrenia posúdi vaše obmedzenia v pohybe a odporučí vám tréning, vďaka ktorému sa vám podarí korigovať hmotnosť a tiež ovplyvniť hladinu cholesterolu. Lebo všetko je o tom, ako a koľko sa hýbeme. V dnešnej dobe sa ľudia všeobecne veľmi málo alebo zle hýbu.

Vytesniavame pohyb z každodenného života a to je chyba. Mali by sme pri tom pozerať aj na to aký máme energetický príjem. Ten totiž ide priamo úmerne s pohybom. Čím je väčší príjem, tým musí byť vyšší aj výdaj. A pár slov k tomu, čo jesť vo večerných hodinách. Najmúdrejšie je vedome obmedzovať konzumáciu potravín vo večernom čase. Skúsiť radšej vypiť bylinkový čaj, prípadne zjesť cottage syr so zeleninou, zeleninový šalát s kúskom ryby alebo mäsa, prípadne zjesť za hrsť orechov. Takto skúste preladiť váš príjem potravy a zaraďte pohyb do vášho denného programu. Garantujem vám, že sa budete lepšie cítiť a ešte k tomu sa vám hladina cholesterolu upraví.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa