Inšpirujte sa našim týždenným jedálničkom! ZN. Leto sa blíži!

Poradňa zdravej výživy25.03.2010
Inšpirujte sa našim týždenným jedálničkom! ZN. Leto sa blíži!

Dobrý deň, som mamina 10 mesačného bábenka a potrebujem schudnúť do leta ešte 5 kg.

Ja som za celé tehotenstvo veľmi nepribrala, už aj momentálne mám svoju pôvodnú váhu bez veľkých obmedzovaní sa v strave, nakoľko sa snažím jesť zdravo. Ale momentálne som sa zastavila na váhe aj keď chodím behať, cvičím aj pri malom, mám veľa pohybu, skúsila som diétu. Avšak som ju ukončila, lebo som čítala že nie je dobre naraz toľko schudnúť, ale keď mne tá váha nechce ísť ináč dole.

Chcela by som vás poprosiť o nejaký vzorový stravovací lístok na týždeň. 

Zabudla som napísať, že nejem mäso, lebo mi prestalo chutiť. Ďakujem pekne za radu a prajem príjemný deň.

Ivanka, Bratislava

Najskôr vám chcem zablahoželať k tomu, ako rýchlo sa vám podarilo „zotaviť sa" po tehotenstve. Pripomínam, že veľkú zásluhu na vašej terajšej hmotnosti má to, že svoje dieťatko kojíte. Ale keď sa už ručička na váhe zastavila, obávam sa, že už sa jej len tak jednoducho nebude chcieť hýbať smerom dole... V každom prípade to stojí za pokus.

Na druhej strane si myslím, že tie kilogramy, ktoré nejdú akoby dole sú spôsobené nadmerným udržiavaním vody v tele počas obdobia kojenia. Mohli by ste sa ich zbaviť, keď prestanete kojiť a to raz prestanete. Potom s obnovou vašej pôvodnej hmotnosti nebudete mať problém...

A teraz vami vyžiadaný týždenný jedálniček.

1. deň:

  • raňajky: biela káva, celozrnný chlieb, tavený syr, zelenina
  • obed: gulášová polievka s chlebom, vysmážané tofu, zemiakový šalát s jogurtom
  • večera: grahamový rožok s maslom, zelenina

2. deň:

  • raňajky: čaj s citrónom, 2 biele rožky, jogurt
  • obed: polievka fazuľová nakyslo, zeleninový karbonátok so zemiakmi, kapustový šalát
  • večera: jablko, grahamový rožok s maslom a paradajkou

3. deň:

  • raňajky: kakao, grahamový rožok, obložený tanierik /vajce, zelenina/
  • obed: šošovicová polievka, chlieb, makaróny so syrovou omáčkou
  • večera: pečené filé so syrom, zemiaky, zeleninová obloha

4. deň:

  • raňajky: mlieko, grahamové pečivo 2 kusy, tofu syr, reďkovka
  • obed: polievka krúpová so zeleninou, šampiňóny na cibuľke, zemiaky, zeleninový tanierik
  • večera: celozrnný chlieb, syr, čaj s citrónom, jablko

5. deň:

  • raňajky: čaj, celozrnný chlieb, párky, horčica/kečup
  • obed: polievka hrášková s ryžou, pečený pstruh, zemiaková kaša, mrkvový šalát
  • večera: biely jogurt, grahamový rožok, banán

6. deň:

  • raňajky: mlieko, chlieb, tvarohová pomazánka, zelenina
  • obed: polievka zeleninová, dusené sójové kocky na paprike, tekvicový prívarok, zemiaky
  • večera: ovocný pohár, 2 obložené chlebíčky

7. deň:

  • raňajky: biela káva, celozrnný chlieb s maslom, šľahaná bryndza, cibuľka
  • obed: zemiaková polievka s chlebom, rizoto, kapustový šalát
  • večera: kelový prívarok so zemiakmi a ovocie.

Odporúčam vám jesť na desiatu a olovrant ovocie alebo zeleninu, koľko máte chuť. Zámerne som neudávala veľkosť porcií.

Diétne stravovanie vo vašom prípade nie je na mieste kvôli kojeniu, preto úplne stačí keď obmedzíte príjem sladkostí a budete sa pridržiavať tohto jedálnička.

Tiež vás chcem upozorniť, že by bolo vhodné obohatiť vaše stravovanie o konzumáciu mäsa, skúste sa premôcť a bojujte s nechuťou k mäsu. Z mäsa určite nepriberiete a minimálne 2x do týždňa by nemalo chýbať na vašom stole.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa