Posilňovňa nemusí byť vždy ten najvhodnejší spôsob

Poradňa zdravej výživy10.11.2010
Posilňovňa nemusí byť vždy ten najvhodnejší spôsob

Dobrý deň. Odhodlala som sa konečne niečo spraviť so svojou váhou!

Mám 18 rokov a 171 cm a 85 kg.. určite by som potrebovala dať dole tých 15 kg. Moja denná strava sa postupne mení, na čo som hrdá, ale moja telesná hmotnosť ešte nie. Chcela by som navštevovať fitnes centrum 2-3 x týždenne.

Preto by som sa chcela spýtať, na ktoré stroje sa mám zamerať, aby chudnutie bolo účinné. Na šport mám čas len cez víkend a to je málo. A čo jesť po cvičení ? Ďakujem !

Sasha, Nitra

S vašou nadváhou rastúcou do obezity naozaj treba niečo robiť.

Neviem, či práve posilňovňa je pre vás ten najvhodnejší spôsob... Ak môžem poradiť, radšej by som na vašom mieste navštevovala 2-3 krát do týždňa plaváreň, resp. by som sa skúsila oddať tancu. Pri posilňovaní, samozrejme po dlhšom čase hrozí skôr zvýšenie svalovej hmoty ako jej redukcia, ak sa nevykonáva pod dohľadom odborníka.

Preto upravenie jedálnička, jedenie v malých a častých dávkach, snažiť sa sladkosti nahradiť čerstvou zeleninou a nesladkým ovocím urobia viac ako tréning v posilňovni.

Keď sa vám podarí popri plávaní aj otužovanie v saune a tým podporenie imunitného systému, bude to ideálna cesta na schudnutie niekoľkých kilogramov.

Tiež vám odporúčam vážiť sa raz do týždňa a v rovnakom čase. To najmä pre psychický komfort počas chudnutia...

Na vašom mieste by som však svoju nadmernú hmotnosť, pokiaľ by po 3 mesiacoch športovania a zmeny stravovania nezmenila, konzultovala v najbližšej obezitologickej poradni. Vo vašom prípade už totiž pri pribratí 2 kg hrozí rozvoj obezity, aj keď ľahkej, ale nežadúcej.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa