S hormonálnou antikoncepciou o 10 kíl bohatšia

Poradňa zdravej výživy22.11.2010
S hormonálnou antikoncepciou o 10 kíl bohatšia

Dobrý deň. Chcela by som Vás poprosiť o radu ako schudnúť. Vždy som mala nadváhu tak 2-3 kilá, alebo som sa držala na hranici nadváhy.

Pred rokom som začala kvôli hormonálnej poruche brať antikoncepciu a za ten rok, čo som ju brala som si pokazila žalúdok a pribrala som 10 kíl. Pri mojej výške 172 cm vážim 78 kg.

Teraz je to mesiac, čo ju neužívam a cítim sa oveľa lepšie. Už nemám problémy so žalúdkom, ale strašne mi vadí tá nadváha. Chcela by som sa dostať na moju predchádzajúcu váhu (68 kg). Vtedy sa mi to zdalo strašne veľa, teraz by som však bola strašne rada, keby som sa na takú váhu dostala naspäť. Ďakujem

Martina, Žilina

Ak ste hormonálne prípravky užívali rok a vy chcete od vášho tela, aby po mesačnej prestávke bolo ako pred rokom, musíte si uvedomiť, že máte prehnane vysoké nároky. Sama uvádzate, že po mesiaci sa vám upravili ťažkosti s trávením, ktoré liečba spôsobila. Takže organizmus potrebuje čas na regeneráciu.

Ďalšia menej reálna požiadavka je schudnúť 10 kg. Oveľa ľahšie sa vám bude chudnúť, keď si stanovíte nižší cieľ. Myslím, že vo vašom prípade úplne postačí schudnúť 4 kg a potom pokračovať pomaličky k vysnívanej hmotnosti, v ktorej sa budete cítiť dobre.

Na vašom mieste by som však k chudnutiu vyhľadala lekársku pomoc. Schudnúť po hormonálnej liečbe nie je jednoduché a tak, aby ste sa vyvarovali zbytočným možným depresívnym stavom, obráťte sa s vaším problémom do najbližšej dietologickej poradne.

Bude nutné prediskutovať s lekárom vaše stravovacie a pohybové návyky, po rozbore krvi zvážiť aj prípadnú medikamentóznu liečbu, prípadne pomôcť organizmu kúpeľným, revitalizačným programom. Prajem vám veľa chuti a dobrej vôle do cesty , na ktorú ste sa odhodlali.

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Ďalšie otázky

Poradňa