Tipy, ako si správne zabaliť obed do práce: Postačí vám iba TOTO!

Tipy, ako si správne zabaliť obed do práce: Postačí vám iba TOTO!

Ak sa vám strava vo firemnej jedálni zdá nudná a plnené bagety či žemle nie sú nič pre vás, poradíme vám, ako sa najesť chutne, zdravo a lacno.

Na prípravu obeda do práce vám stačia dve veci: plastový box s priehradkami a s dobrým tesnením a trocha času. Ideálne je, keď si všetko nachystáte do chladničky už večer, lebo ráno nikdy nie je času nazvyš. Čo by ste si teda mali zabaliť na zdravý obed?

BIELKOVINY
Organizmus z nich získava esenciálne aminokyseliny, ktoré si sám nedokáže vyrobiť. Denne potrebujete asi gram bielkovín na kilogram hmotnosti. Podľa počtu esenciálnych aminokyselín sa bielkoviny delia na plnohodnotné, ktoré získate z mlieka, mliečnych výrobkov, mäsa, rýb a vajec, a na neplnohodnotné, ktoré sa nachádzajú v strukovinách, obilninách, zemiakoch a zelenine. Pomer živočíšnych a rastlinných bielkovín by mal byť 1 : 2. Na obed si môžete vziať kuracie alebo morčacie prsia, šunku, šošovicu s vareným vajcom, šalát s mozzarellou alebo s tuniakom, syrové tyčinky a podobne.

ZELENINA
Možností je naozaj nekonečne veľa. Čerstvú chrumkavú zeleninu očistite a pokrájajte do oddelenej priehradky, len ju neosoľte, aby nepustila vodu. Zeleninu skombinujte tak, aby ste mali vždy aspoň dve rôzne.  

Hrozno pre dospelých: Viete ho pri varení používať správne?

OVOCIE
Aj pri výbere ovocia máte voľnú ruku. Uspokojí chuť na sladké a dodá rýchlu energiu pre mozog. Ovocie je dnes dostupné prakticky po celý rok, ale keď chcete ušetriť, vyberajte si podľa ročného obdobia. Na jeseň je najlacnejšie hrozno, slivky, hrušky a jablká, v zimných mesiacoch citrusy a banány. Ovocie zabaľte osobitne a v celku, lebo krájaním by sa do ďalšieho dňa znehodnotilo.

NIEČO EXTRA
Na vyplnenie medzery medzi obedom a večerou si pribaľte niečo navyše, aby ste po príchode domov nevyprázdnili chladničku. Výborne sa na to hodia mandle, oriešky kešu, vlašské orechy, pražený cícer alebo sója, ale bez soli a maximálne 30 gramov. Ak nemáte rada oriešky alebo ste na ne alergická, dobrú službu urobí sušené ovocie, grécky jogurt alebo kúsok horkej čokolády. ne farby, napríklad červenú a zelenú.

Tak získate pestrejšiu zmes vitamínov, minerálov a antioxidantov. Tipy: mrkva s ľadovým šalátom, uhorka so cherry rajčinami, kúsky červenej, zelenej a žltej papriky. Keď vás omrzí chrumkanie, vezmite si orestované ružičky brokolice a karfiolu, sparenú zelenú fazuľku alebo hrášok. Ak nemáte čas variť, dobre poslúži aj kukurica či hrášok z konzervy.

5 parádnych tipov do kuchyne, ak pracujete s olejom či bylinkami

Báječné rady
Ak je v práci k dispozícii mikrovlnka, každý deň môžete mať teplé domáce jedlo. Myslite na to vopred a cez víkend uvarte o dve-tri porcie viac, aby ste si mohli pochutnať napríklad na špagetách s omáčkou, na cestovinách, šošovicovom prívarku či na zeleninovom rizote. Keď ste mali cez víkend kalorickejšie obedy, na prvé dva pracovné dni si pripravte zeleninové šaláty. Uľavíte svojmu tráveniu i svedomiu. Kopu zaujímavých receptov a nápadov na zdravý obed do práce nájdete na internete, dokonca aj pre vegetariánov a celiatikov. Stačí do vyhľadávača zadať „lunchbox recipes“.

Autor: Jana Brožíková
Foto: Shutterstock

Focus Media

Video

Diskusia

Podobné články nájdete v týždenníku Báječná ŽENA

Cennik predplatneho

Podobné články

"Najnovšie z Výživa"

Poradňa