1. Prestaňte fajčiť
Fajčenie je jedným z najvýznamnejších rizikových faktorov kardiovaskulárnych ochorení. Fajčenie má niekoľko fyziologických účinkov na telo, vrátane poškodenia srdca a ciev, zúženia ciev, zníženia množstva kyslíka do tkanív, zvýšenia zlého cholesterolu, ktorý robí krv lepkavejšiu. Stopnutie fajčenia výrazne znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení už v rámci jedného roka odvykania.

2. Vláknina
Hrá dôležitú úlohu v udržiavaní krvného tlaku pri nízkych otáčkach. Zvýšený krvný tlak kladie nadmernú záťaž na srdce pri čerpaní a môže viesť k závažným, život ohrozujúcim problémom, ako je srdcový infarkt a mŕtvica. Odporúčaná denná dávka vlákniny sa líši v závislosti od pohlavia a veku, ale je medzi 21 a 38 gramami na deň.

Female hands giving red heart over gray background
Zdroj: Roxiller

3. Pohyb
Cvičenie je dôležité pre zdravie srdca, rovnako ako udržiavanie zdravej telesnej hmotnosti a svalovej hmoty. Stačí iba 30 minút intenzívnej pohybovej činnosti párkrát v týždni a môžete výrazne znížiť riziko smrteľných srdcových ochorení.