Každé respiračné ochorenie však môže oslabiť ich fungovanie, čo sa prejaví únavou, slabosťou a stratou energie v dôsledku nedokysličenia organizmu. Čo pomôže pľúcam, aby sa rýchlejšie zregenerovali?

1. Cesnak a cibuľa
Všetky cibule vrátane póru a pažítky majú silné protizápalové účinky vďaka vysokému obsahu alicínu, ktorý patrí medzi antioxidanty a pomáha bojovať proti infekciám. Čerstvý cesnak a cibuľa zlepšujú vykašliavanie a čistia dýchacie cesty.

2. Jablká
Obsahujú pestrú zmes vitamínov a flavonoidy, ktoré pomáhajú udržiavať zdravé dýchacie cesty. Britskí vedci zistili, že ľudia, ktorí denne zjedia dve až päť jabĺk, majú o 32 percent nižšie riziko rozvoja astmy ako tí, ktorí jablko zjedia iba občas.

Kapustový šalát coleslaw je skvelý k mäsu.
Zdroj: Shutterstock

3. Kapusta
Takisto aj brokolica, karfiol a kel sú bohaté na organické zlúčeniny síry, napríklad izotiokyanát, ktoré podľa vedcov chránia pred chorobami pľúc vrátane rakoviny. Navyše zelená zelenina, bohatá na chlorofyl, čistí krv.